×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

گشایش نخستین پسماندمارکت در منطقه ۳

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین سیگارودی از گشایش نخستین پسماندمارکت در منطقه ۳ خبر داد و گفت: نخستین پسماند مارکت منطقه با هدف افزایش حداکثری تفکیک در مبدا، کاهش هزینه‌های جمع‌آوری پسماند و توجه به اقتصاد شهری و خانواده در محله اختیاریه خیابان شهید معماری افتتاح شد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۳ تصریح کرد: یکی از اهداف مهم مدیریت پسماند، کاهش و دفن پسماند باهدف افزایش تفکیک از مبدا است.

وی عنوان کرد: بر اساس آمارها درصد قابل توجهی از پسماندهای شهروندان را پسماندهای خشک تشکیل می‌دهد که با توجه به پیامدهای منفی زیست محیطی این مساله، تفکیک از مبدا پسماندها با هدف تسریع در فرآیند بازیافت، امری قابل توجه محسوب می‌شود.

سیگارودی بیان کرد: پسماند مارکت محلی است که در آن ارزش ریالی پسماندهای خشک شهروندان از جمله دورریختنی‌های پلاستیکی، شیشه‌ای، الکترونیکی، فلزی و..‌. بر اساس قیمت‌های مصوب سازمان مدیریت پسماند شهر تهران مشخص شده و شهروندان می‌توانند معادل ریالی آن از اجناسی که در این پسماند مارکت وجود دارد، خریداری کنند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۳ خاطرنشان کرد: از زمان افتتاح پسماند مارکت تاکنون و به صورت میانگین هرماه ۲ تن پسماند خشک توسط شهروندان تحویل این مرکز می‌شود.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.