×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

«هزارفردا» بدیع و خلاقانه است

به گزارش «شهر و روستا»، مریم اردبیلی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه از ابتدای امسال وعده اجرای مجموعه «هزار امید» داده شده بود، اظهارکرد: «هزار امید» از جمله مجموعه مدل‌هایی است که یک تعداد از دختران نوجوان را درگیر یک مدل از کنشگری می‎کند .

وی با بیان اینکه دختران نوجوان برای ما یک گروه هدف خاص و مهم هستند؛ ادامه داد: نه فقط برای اینکه حوزه این اداره کل در ارتباط با زنان و خانواده است بلکه به این جهت که دختران ما اگر در واقع از سنین نوجوانی ودر زمان شکل گیری هویتشان، کنشگری موثر و فعال را بیاموزند و  تغییر دیدگاهشان از نگاه منفعل، تحت تاثیر و تاثیرپذیر به نگاه عامل، فعال، کنشگر تاثیرگذار و حلال مسائل تبدیل شود، یک تغییر بزرگ در کل جامعه رخ خواهد داد. چنین زنانی از این نسل، آینده جامعه ما را خواهند ساخت و مادران فردا خواهند بود که به طور حتم در عرصه‌های اجتماعی موثر هستند.

مشاور شهردار تهران در امور زنان و خانواده همچنین با بیان اینکه « هزارفردا» تنها رویداد شهرداری برای دختران نیست اضافه‌کرد: رویداد تهران دخت از سایر طرح هایی بود که در آن ۷۰ مدل ایده کنشگری دختران نوجوان به دست ما رسید ، طرح‌های مهم دیگری هم داشتیم که هرکدام مخاطب خاص خود را داشت؛ از ایده تا اجرا با ۲۱۳ نفرشرکت کننده، دختران فردا با۱۳۰ نفر، پیشران نوآور با ۴۳۳ نفر، انتخاب مسیر با ۷۹ نفر، اردو شهربا ۱۵۵۰ که در مجموع ۲هزار و۴۴۷ دختر نوجوان در این رویدادها شرکت کردند.

اردبیلی با تاکید بر این توصیف که « هزارفردا» گل سرسبد این مجموعه طرح‌هاست، تصریح کرد: این طرح یکی از مجموعه طرح های خاص ما خواهد بود که یک مدل نوآورانه، یک سبک کاری در کل کشور ( به صورت ملی و فراملی) ، بدیع و از جنس مهارت‎های آینده است که تاکنون بیش از ۱۰هزار نفر درگیر آن شده اند که امیدواریم این عدد بیشتر نیز شود.

اسراری، دبیر علمی رویداد «هزارفردا» هم در ادامه توضیحات مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران با تاکید بر این موضوع که «هزار فردا» یک رویداد خلاقیت با بهره‏مندی از هوش مصنوعی است اظهارکرد: هر رخدادی طبیعتا از مسیر رویا‌پردازی و خیال پردازی می‌گذرد و این اثرگذاری در یک پروسه سنی بیشتر است که آن هم دوران کودکی و نوجوانی است.

وی ادامه داد: «هزار فردا» رویداد خلاقیت بر ساختار خیال پردازی است که باید برای اجرای آن بیک اتمسفر و بستری فراهم شود تا خود را بروز دهد.

وی یادآورشد: شروع این رویداد با طرح داستان نویسی  همراه است که توسط منتور‌ها و اساتید هدایت می‌شود. این آموزش که نوجوانان ما دریابند نوشتار و نویسندگی می‌تواند ابتدای خلق هر چیز باشد، در آینده به آنان کمک خواهد کرد و جامعه را به سمت غنای ادبی پیش می‌برد.

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.