×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) میزبان «دختران ریحان»

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران، مریم اردبیلی با اعلام این خبراظهارکرد: اختتامیه مسابقه قرآنی «دختران ریحان» با مشارکت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۲۰ و در سه رشته صحیح خوانی نماز، ترتیل سوره فجر، حفظ و مفاهیم ۲۰ حکمت برگزیده نهج البلاغه، برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه فراخوان اولین مسابقه «دختران ریحان» در ابتدای مردادماه همزمان با ایام عزاداری سالار شهیدان اعلام شد و ثبت نام از شرکت کنندگان تا پایان ماه صفر ادامه داشت، خاطرنشان کرد: عنوان این دوره مسابقات  قرآنی به یاد شهیده «ریحان عزیزی اردلان» دختران ریحان انتخاب شد . درکل ۵۳۸  نفر از دختران تهرانی در این مسابقه ثبت نام کردند که از این میان ۲۲۰ نفر در بخش صحیح خوانی نماز، ۱۸۶ نفر در بخش ترتیل سوره فجر و ۱۳۲ نفر در بخش حفظ و مفاهیم ۲۰ حکمت برگزیده نهج البلاغه، حضور داشتند.

اردبیلی با اشاره به اهداف این مسابقه تصریح کرد: بسترسازی برای رشد و ارتقای علمی و دینی دختران شهر بر اساس تعالیم قرآنی، تقویت باورهای دینی و رفتارهای اجتماعی بر اساس مبانی قرآنی، از جمله اهداف این مسابقات است.

وی اضافه‌کرد: مسابقات طی دو هفته متوالی در روزهای پنجشنبه و جمعه پایانی مهرماه که زمان فراغت دختران دانش‌آموز و دانشجو بود، در سالن‌های فرهنگسرای ولاء و دروازه‌ری، با نظارت داوران مطرح قرآنی کشور، برگزار و مقرر شد که در ۱۷آبان‏ماه، مراسم اختتامیه این مسابقات در تالار شیخ صدوق آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شود. همچنین مقررشده است تا از میان  شرکت کنندگان  ۱۸ نفر به‌عنوان نفرات برگزیده سه رشته انتخاب شوند که به نفرات اول تا سوم کمک هزینه سفر به مشهد مقدس و به سایر برگزیدگان هدایایی به رسم یادبود اهدا خواهد شد.

مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران یادآورشد: در حاشیه این مسابقات شرکت کنندگان و همراهانشان امکان بهره مندی از برنامه‌های تفریحی و فراغتی شامل بازی‌های بومی محلی،  مسابقات فرهنگی و همچنین زیارت مقبره شهدای گمنام را داشتند .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.