×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

نسل جدید ما بسیار بهتر، بیشتر و پیش‌تر از ما مسیرهای رشد و تعالی را طی خواهند کرد

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران، مریم اردبیلی در آیین اختتامیه این مسابقات با تقدیر از جمع قرآنی و نورانی این محفل و با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه در آستان مبارکه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اظهارکرد: این مکان نورانی یکی از نقاط پربرکت کشورمان است و در واقع حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به عنوان مرجع مومنین از طرف امام معصوم(ع) بر حضورشان صحه گذاشته و تاکید شده است .حتی بر حسب برخی از روایات ، زیارتشان معادل زیارت کربلا، دارای اهمیت خاصی است.

مدیرکل امور زنان وخانواده شهرداری تهران با بیان اینکه قرآن برای ما تنها یک کتاب و قرائت آن، تنها یکی از مناسک نیست ادامه داد: کلمه کلمه این کتاب نورانی و در لحظاتی که از سوی وحی نازل شده، همگی بسیار مقدس و متبرک است.

وی  با اشاره به جمع دختران این محفل هم تصریح کرد: اینکه وجود یک دختر نوجوان ، مزین به آیات قرآنی شود و حتی بخش‌هایی از این کتاب نورانی در عمق وجودش نهادینه گردد، به طور حتم سبب توفیقاتی خواهد شد ؛ چراکه از آن نورانیت، جوانه ای در درون شما ایجاد شده که در تمام طول زندگی، این برکت و نورانیت و یمن و توفیق را به شما خواهد بخشید و با شما رشد خواهد کرد.

اردبیلی اضافه کرد: هرمرحله جدید، هر ادراک جدید و یا هر سطح جدیدی که به آن دست یابید، عمق تازه ‏ای از این جوانه‎ای که  در درون شماست را نشان خواهد داد.

مشاور شهردار تهران در امور زنان و خانواده با بیان اینکه برمبنای روایات، قرآن ۷عمق دارد تصریح کرد: مرحله به مرحله این عمق ها را در درون خودتان جستجو کنید و برای ادامه زندگی از آن تبرک بجویید و توفیق بگیرید .

وی با اظهارامیدواری از وجود پربرکت چنین دخترانی در جامعه خاطرنشان کرد: امیدوارم تک تک شما در هر جایگاه، محله، فضای تحصیلی و خانواده ای که قرار دارید و حتی در خانواده‎های آینده تان، آن زمانی که تاثیر فاخری و بی نظیری را عرضه کردید، به خود یادآور شوید که این تغییرات از زمانی در من آغاز شد که تصمیم گرفتم آیات شریف قرآن را حفظ کنم و وارد این میدان شوم.

اردبیلی با بیان اینکه جبهه باطل تلاش دارد که با ایجاد شبهات، پررنگ کردن مطامع مادی و کم رونق نشان دادن میراث دینی ما در واقع فضای دیگری برای ذهن نسل جوان ایجاد کند  تاکیدکرد: مدام به ما گفته می‌شود که این نسل متعلق به رویکردها و دیدگاه های دوران ما نیست؛ قطعا همین طور است که ما با نسل دیگری مواجه هستیم که بسیار بهتر، بیشتر و پیش‌تر از ما مسیرهای رشد و تعالی را طی خواهند کرد.  ما می‌دانیم نسل جدید متفاوت هستند اما این تفاوت به معنای دوری از مبانی و اصالت های دینی و فرهنگی ما نیست بلکه بالعکس. به نظر من این نسل به وجوهی از دین، وجوهی از منابع قرآن و وجوهی از منابع اصیل که دست ما و نسل ما به آن نرسیده، دست خواهند یافت؛ جلوه‌هایی که ان شاءالله درآینده گشوده خواهد شد.

مدیرکل امور زنان و خانواده با اشاره به سخنان امام راحل(ره)  و مقام معظم رهبری که « پیشران حرکت و تحول را در جامعه اسلامی، زنان دانسته اند» هم تصریح کرد: اینها همان دخترانی هستند که گام دوم تمدن سازی، حرکت اصیل انقلابی و اسلامی با آنها ادامه پیدا می‎کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.