×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

تشریح ویژه برنامه‌‏های ستاد بزرگداشت هفته زن

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران، مریم اردبیلی در این نشست با تاکید بر این موضوع که تجلیل از زنان و تلاش آنها نباید معطوف به یک هفته باشد، اظهارکرد: هفته بزرگداشت مقام زن و مادر که به یمن میلاد پربرکت فاطمه زهرا (س) نامگذاری شده، از جهاتی حایزاهمیت است؛ نخست اینکه شروعی برای برخی از اقدامات، افتتاح زیرساخت‌ها و فعالیت هاست و دوم، فرصتی برای ارائه گزارش و جمع بندی اقداماتی است که در یکسال گذشته صورت گرفته است.

مدیرکل امور زنان وخانواده شهرداری تهران با اشاره به اهمیت تجلیل از مادران و همسران شهدا تصریح کرد: نه تنها در این ایام که در طول سال باید تلاش کنیم که هیچ مادر و یا همسر شهیدی از دیدار و تجلیل، غریب نماند؛ بنابراین به دوستان امور بانوان مناطق تاکید می کنم که مطابق یک جدول زمان بندی، سهم خود را از تجلیل مادران و همسران شهدا، ایفا کنند.

وی با بیان اینکه شهردار تهران بر برگزاری باشکوه مراسم بزرگداشت مقام زن تاکید داشتند، ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری هم فرمودند هنوز شأن و جایگاه واقعی زنان به همان منتهای درجه ای که مبانی دینی و گفتمان انقلاب بر آن تاکید دارند؛ محقق نشده و ما باید برای رسیدن به این امر بیش از پیش تلاش و برنامه ریزی کنیم.

دستیار ویژه شهردار تهران در امور زنان و خانواده با اشاره به اتفاقات و مصائب غزه ونقش شبکه‌های اجتماعی در به تصویر کشیدن جنایات رژیم غاصب صهیونیستی هم بیان کرد: یکی از جنبه های مثبت شبکه های اجتماعی ، امکانی است تا همه مردم دنیا مصائب زنان ، مادران و کودکان فلسطینی و همچنین میزان صبر و مجاهدت آنان را ببینند.

وی تاکید کرد: نمی توان هفته زن را برگزار کرد اما نگاهی به غزه نداشت.

اردبیلی با بیان اینکه محور پویش ما در هفته زن، شناساندن قدر زنان ، ارج نهادن و تکریم زنان در همه اقشار، رده های تحصیلی، شغلی، سنی و… است ، گفت: «قدر زنان» برای ما محور فعالیت است؛ فعالیتی بدون قید و شرط.

مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران ادامه داد: امسال بر اساس نکات و پژوهش‌هایی که انجام شده پویش«قدردانیم» به پاس تقدیر و تجلیل از همه زنان و نقش بی‎بدیل شان در حیات، مدنظر قرار گرفته که امیدواریم تمامی عزیزان تلاش کنند تا محوریت این شعار حفظ شود.

به گفته وی، مجموعه ای از افتتاح‌‏ها را در هفته زن به ویژه در شنبه‌های « افتخار و امید» با گشایش زیرساخت‌های تازه مرتبط با حوزه بانوان شهر تهران شاهد خواهیم بود. همچنین بهسازی زیرساخت‌های قدیمی مرتبط با زنان کلید خورده که در واقع سال آینده را می‌توان « نهضت بهسازی» همه مجموعه‌های زنان نامید که ان شاءالله با همکاری و تلاش جدی شهرداران مناطق به سرانجام خواهید رسید.

اردبیلی با اشاره به نامگذاری ایام هفته بزرگداشت مقام زن هم تصریح کرد: برای بسط پویش # قدردانیم برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته؛ از جمله برنامه‎ریزی های رسانه ای که بهره‌مندی از فضای مجازی، رسانه های محیطی، تلویزیون و… محورهای اصلی آن است.

وی ادامه داد: همچنین تلاش کردیم تا زنان و مادران به صورت رایگان از برخی امکانات مانند بلیت رایگان مترو و اتوبوس، امکانات رفاهی اراضی عباس آباد ، اکران فیلم در پردیس‌های سینمایی، امکانات ورزشی سازمان ورزش، امکانات تفریحی برج میلاد و… تحت پویش «قدردانیم» با عنوان «شهر قدردان توست» در این ایام بهره‌‎مند شوند.

برگزاری جشن‌های خانوادگی در مناطق ۲۲گانه در فضای عمومی پارک‌ها ، پلازاها و برپایی ایستگاه‎های «#قدردانیم» در معابر شهری و اهدای اقلام فرهنگی در آنها و همچنین میادین میوه و تره‏‌بار از سایر برنامه‌های در نظرگرفته شده بود که اردبیلی به آنها اشاره کرد.

مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران همچنین به همزمانی آغاز هفته بزرگداشت مقام زن با سالگرد شهادت سردار سلیمانی اشاره کرد و یادآور شد: نخستین روز این هفته با توجه به اتفاقات غزه و همزمانی با سالگرد شهادت سردار دل‎ها به طور ویژه به  «زنان و مقاومت» اختصاص دارد.برگزاری رویدادهای هنری و فرهنگی، برپایی نمایشگاه عکس، شب خاطره و… بخشی از این برنامه‎هاست.

وی با اشاره به برگزاری تجمع بانوان فاطمی در روز ۱۳ دی‎ماه در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) خاطرنشان کرد: پویش آزادی زنان و مادران زندانی جرایم مالی و غیرعمد هم امسال برگزار خواهد شد .

اردبیلی همچنین خواستار تقدیر ویژه از زنان شاغل در مشاغل خاص همچون زنان آتش‎نشان و رانندگان تاکسی شد وگفت: بازدید از مراکز نگهداری زنان آسیب دیده نیز در دستور کار هفته بزرگداشت مقام زن قرار دارد.

لازم به ذکر است که در این نشست، مدیران امور بانوان مناطق، نمایندگان امور بانوان سازمان‌ها و ادارات تابعه شهرداری تهران هم با اعلام برنامه‌های ویژه هفته زن، چالش‌ها و برخی از مشکلات این حوزه را مطرح کردند. برگزاری جشن ویژه زنان پرسنل شهرداری در برج میلاد، اکران فیلم سرهنگ ثریا در سطح مناطق، توزیع اقلام فرهنگی و هدایا در میادین میوه و تره‌بار، تقدیر از مادران کودکان استثنایی مدارس باغچه‏‌بان، برگزاری جشن ۵۰۰نفره دختران نوجوان تحت عنوان« مادران آینده» و… بخشی از برنامه‏‌های اعلام شده بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.