×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

تفاهم نامه طرح زندگی بخشی رود دره فرحزاد منعقد شد

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه انعقاد تفاهم نامه طرح ژینایی یا زندگی بخشی به رود دره فرحزاد با حضور شکرالله بنار مدیر عامل سازمان سرمایه گذاری، محمود کلهری شهردار منطقه ۵، حسن صفات سرپرست شهرداری منطقه ۲، ارتقایی مشاور شهردار تهران در امور رود دره‌ها و ترابی مشاور مطالعاتی طرح در محل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی برگزار شد.

در این جلسه، بنار انعقاد این تفاهم نامه را گامی مهم در تسریع اجرایی شدن فرایندهای این طرح توصیف کرد و گفت: امیدواریم با انعقاد تفاهم نامه فرایند کار در بخش‌های ذی ربط تسریع و روند تنظیم قرارداد مشاور طرح نیز محقق شود.

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران گفت: ما امیدواریم با این تفاهم نامه مشاور طرح به صورت خیلی جدی فرایندهای اجرای طرح را تسریع بخشیده تا ضوابط و میزان و زمان بندی اجرای طرح مشخص شود.

وی ابراز امیدواری کرد که تا اوایل اردیبهشت سال ۱۴۰۰ فرایند اعلام فراخوان برای جذب سرمایه گذار فراهم شود تا از این طریق سازمان سرمایه گذاری نسبت به جلب سرمایه گذار اقدام نماید.

بنار تاکید کرد: با انتخاب سرمایه گذار، تملک باقی مانده املاک معارض چه از طریق سرمایه گذار مشارکتی و یا از طریق سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران صورت گیرد.

در این جلسه همچنین محمود کلهری شهردار منطقه ۵ گزارشی از وضعیت منطقه فرحزاد و ضرورت بهره مندی ساکنین از حق انتفاع توسعه طرح ارائه داد و تاکید کرد: مردم این مکان هم باید از توسعه ایجاد شده منتفع شوند و اجرای این طرح نباید یک بعدی باشد.

وی افزود: مشکلات ساخت و ساز و مشاغل مزاحم و همچنین تملک باقیمانده املاک معارض باید در طرح دیده شود چرا که وقتی محدودیتی برای مردم ایجاد می‌کنیم باید روش‌های جبرانی در طرح دیده شود تا مردم متضرر نشوند.

حسن صفات سرپرست شهرداری منطقه ۲ نیز گفت: توسعه این محل برای ما از اهمیت قابل توجهی برخوردار و این نشست‌ها باید مداوم برگزار شود تا به اهداف و راهکارهای لازم برسیم.

در ادامه ارتقایی مشاور شهردار تهران در امور رود دره‌ها گفت: در راستای اجرای این طرح باید پایگاهی در مکان اجرای پروژه ایجاد شود تا جلسات به صورت منظم با کارگروه‌های مناطق ۲ و ۵ برگزار شود.

وی افزود: پیشنهادها می‌بایست در قالب مصوبات و با حضور نمایندگان حوزه‌های ذیربط تدوین گردد تا روند اجرایی تسریع شود.

ارتقایی گفت: باید بسته‌های سرمایه گذاری را در قالب نظرات مشاور طرح تهیه کنیم تا با فرایندهای قانونی موجود به انتخاب سرمایه گذار توسعه طرح ژینایی منجر شود. وی همچنین بر لزوم تقسیم کار در تمام حوزه‌ها و معاونت‌های مرتبط با عملیاتی شدن این طرح تاکید نمود تا زمینه همکاری و هماهنگی هرچه بیشتر در اجرای مطلوب این طرح فراهم گردد.

در خاتمه این جلسه اسناد تفاهم نامه به امضای طرفین پروژه رسید.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.