×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

اولین مانور امداد هوایی شهر تهران در زمان بحران برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل سلیمی از برگزاری مانور امداد هوایی خبر داد و تصریح کرد: این اولین مانور امداد هوایی در کشور است که طی سناریوهای مختلفی بررسی شده است و با رعایت دستورالعمل های کرونایی و پروتکل های بهداشتی و با اخذ مجوز از ستاد ملی کرونا استان تهران، قرارگاه ثارالله و ستاد کل نیروهای مسلح در پایتخت برگزار می شود.

سلیمی افزود: همچنین طرح جامع امداد هوایی شهر تهران تهیه شده است و برگزاری این مانور مقدمه نهایی شدن این طرح جامع است.

او ارتقای سطح آمادگی پشتیبانی هوایی از عملیات امداد و نجات در زلزله تهران، ایجاد هماهنگی و دست یابی به ادبیات مشترک بین دستگاه های امدادی و انتظامی و برآورد تجهیزات و امکانات مورد نیاز در امداد هوایی را از اهداف این مانور برشمرد.

سلیمی افزود: این مانور از سوی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و با محوریت پایگاه یکم شکاری شهید لشکری مهرآباد و با همکاری نیروی هوایی ارتش، قرارگاه ثارالله، سازمان مدیریت بحران کشور، جمعیت هلال احمر، سازمان اورژانس، نیروی انتظامی (فاتب)، دانشگاه های علوم پزشکی، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی برگزار می شود.

معاون آمادگی، مقابله و پدافند غیر عامل سازمان مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه آسیب پذیری تهران در فجایع بزرگ مثل زلزله قطعی است و به احتمال بسیار زیاد معابر بزرگ تهران مسدود خواهد شد، از این رو بر اساس مصوبه وزارت کشور وقتی فاجعه‌ای رخ می دهد باید استمداد ملی از استان های معین پایتخت انجام شود که در دو حوزه زمینی و هوایی این استمداد انجام می شود.

او افزود: در بخش هوایی باید منابع امداد و انتظامی از استان های معین به سمت پایتخت گسیل شود و نکته مهم دسترسی آسان این منابع به همه نقاط تهران و توزیع هوشمندانه امکانات به همه مردم بر اساس دستورالعمل استان های معین تهران است که در این مانور تمرین خواهد شد.

او در ادامه به فرضیات این مانور اشاره کرد و افزود: بر اساس سناریو پیش بینی شده در ساعت ۷:۳۰ صبح روز چهارشنبه ۲۰ اسفند ماه اجرای مانور زلزله‌ای فرضی با بزرگای ۶.۵ در مقیاس ریشتر با کانون ری در نزدیکی تهران رخ می دهد که منجر به تخریب گسترده مناطق مختلف شهر تهران می شود.

سلیمی افزود: با اعلام شرایط اضطراری از سوی مرکز کنترل و فرماندهی مدیریت بحران شهر تهران، ستاد ویژه مدیریت بحران کلان شهر تهران تشکیل می شود و از سازمان مدیریت بحران کشور درخواست استمداد ملی می نماید. با اعلام آماده باش سازمان مدیریت بحران کشور به تیم های واکنش سریع سازمان های امدادی و انتظامی، بر اساس دستورالعمل ابلاغی نسبت به اعزام تیم های عملیاتی به شهر تهران اقدام خواهد شد.

معاون آمادگی، مقابله و پدافند غیر عامل سازمان مدیریت بحران شهر تهران تصریح کرد: در این مانور بر اساس دستورالعمل مدیریت بحران کشور پروازهای شناسایی برای ارزیابی اولیه خسارت ها و رساندن نیروهای امدادی به محل حادثه، عملیات بارگیری، تخلیه نیرو و تجهیزات، تریاژ و انتقال مجروحین و هماهنگی های میدانی عملیات فرودگاه تمرین خواهد شد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.