×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

محور امام خمینی خیابان کامل می شود

نصرالله آبادیان، شهردار منطقه ۱۱ در گفتگو با خبرنگار شهر با بیان اینکه باز آفرینی منظر فرهنگی – تاریخی خیابان امام خمینی (ره) با رویکرد ارتقای حضور پذیری و تعاملات اجتماعی در طرح اجرای خیابان کامل آغاز شده است، گفت: از آن جا که خیابان امام خمینی (ره) یکی از خیابان های دارای پیشینه فرهنگی، تاریخی و ارزشمند تهران است و عناصر شاخص این خیابان و موقعیت و عملکرد آن نقش پررنگی در منظر فرهنگی و شهری دارد؛ به عنوان محل اجرای طرح خیابان کامل انتخاب شد تا ضمن بازآفرینی، اهداف ارتقای شرایط کیفی زندگی محقق و در نتیجه این تغییرات مثبت و پایدار، بهبودی شرایط فیزیکی، اجتماعی، اقتصادی و محیطی شهر حاصل شود.

آبادیان با بیان این که طرح های موضعی و موضوعی برای اجرای خیابان کامل برنامه ریزی و اجرا شده است؛ افزود: از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک احداث مسیر دوچرخه حدفاصل میدان حر تا خیابان ولی عصر (عج) به طول ۸۵۰ متر و عرض ۵/۱ متر انجام شده است. همچنین خط کشی تقاطع چراغ دار خیابان ولی عصر(عج) – خیابان امام خمینی و  طراحی تابلوهای قدم شمار برای هدایت و مدیریت تردد عابران پیاده از ایستگاههای حمل و نقل عمومی به مراکز جاذب سفر در خیابان امام خمینی (ره)از دیگر اقدامات انجام شده در این خیابان است.

شهردار منطقه ۱۱ عنوان کرد: از سوی معاونت خدمات شهری و محیط زیست نیز برنامه ریزی برای اجرای خیابان کامل در محور امام خمینی (ره) تدوین و به مرحله اجرا در آمده است که از جمله آن می توان به تهیه طرح منظر شهری خیابان امام خمینی با رویکرد افزایش تعاملات اجتماعی با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد جنوب تهران، نظارت بر مزاحمت های شغلی، رسیدگی به فضای سبز خیابان و برنامه آتی اصلاح آبرسانی اشاره کرد.

آبادیان درباره اجرای طرح قدم در خیابان امام خمینی توضیح داد: به منظور آگاهی رساندن به شهروندان برای دسترسی به اماکن عمومی، اجرای “طرح قدم” با نصب تابلوهای تعیین فاصله و تعداد قدم و زمان طی مسیر در ایستگاه های حمل و نقل عمومی انجام شد. این تابلوها مهم ترین اماکن عمومی از جمله مراکز درمانی، آموزشی، اماکن تاریخی، جاذبه های گردشگری، مراکز فرهنگی و خدماتی را با تعیین زمان فاصله پیاده روی و یا خودرویی به متر و تعداد قدم و زمان طی مسیر را نمایش می دهند.

خبرنگار: علی سی پی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.