×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

لزوم تشکیل یک زنجیره ارتباطی قوی در بین زنان جهان

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران، در این نشست تخصصی مریم اردبیلی با قرائت سوره مبارکه کوثر و تشریح این آیات به تغییر نقش زنان و جایگاه خاص آنها در دوران ظهور اسلام اشاره و تصریح کرد: امیدواریم چنین نشست‌هایی به ما کمک کند در جهانی که زنان در هر قاره و یا کشوری، مسائل مشترک دارند، ارتباطات بیش از پیش برقرار شود.

مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران ادامه داد: امروزه ما در یک جهان بسیار یکپارچه با ارتباطات زیاد و با مسائل جهانی خیلی مهم ، رو به رو شده‌ایم. یکی از مسائل جهانی و خیلی بزرگ این است که ما در قبال این تقابل جهانی و پارادایم بزرگ مادی گرا، جایگاه زن، زنانگی و مادرانگی را چطور تعریف کرده و اینکه چگونه نقش های خودمان را به خوبی ایفا می‎کنیم؟

وی خطاب به مهمانان غیرایرانی این نشست هم خاطرنشان کرد: از همه عزیزان تقاضا دارم که حتی در بازگشت به کشورهایشان این زنجیره ارتباطی را حفظ کنند تا با برگزاری این نشست ها بتوانیم یک شبکه  ارتباطی قوی را رقم بزنیم.

اردبیلی با اشاره به فعالیت زنان کنشگر در تهران هم بیان کرد: در ایران اسلامی؛ شاهد فعالیت بسیاری از زنان توانمند هستیم که به دور از وابستگی های رسمی ، مشغول کنشگری در عرصه های دینی، تبلیغی، خیریه، کارآفرینی، رفع مشکلات و مسایل محرومان و مردم هستند. اتصال این زنجیره ها و شبکه ها چون بر مبنای خیر پایه‏گذاری شده خیلی پربرکت خواهد بود و خداوند هم برکت آن را مضاعف خواهد کرد.

 

مبازره با باطل با استفاده از ظرفیت فاطمی

سیده ام فروه نقوی رییس موسسه «لبیک یا زهرا(س)» از کشور انگلستان هم در این نشست با ابراز خشنودی از این حضور در ایران و در جمع بانوان نخبه اظهارکرد: مهم این است که در این جلسه فقط  بر گفتمان فاطمی توقف نکنیم زیرا گفتمان فاطمی یک فلسفه و نورانیت دیگر هم دارد.

وی ادامه داد: نکته ای که در این جلسه برای ما اصل و اساس است این که تمام ائتلاف‌های بزرگ جهان سخن از حقوق زنان و حقوق بشر می‌گویند که در واقع هیچ و پوچ است. این مباحث به زندگی خانوادگی، یا خانه داری یا تربیت اولاد و حتی حضور زنان در اجتماع آسیب رسانده است. ما باید در مقابله با این ائتلاف‌ها از نور معنویت ۱۴ معصوم (ع) بهره ببریم که هرچقدر به آنها نزدیک‌تر باشیم، توان مقابله بیشتری برای مبارزه با باطل خواهیم داشت.

رییس موسسه «لبیک یا زهرا(س)» با تاکید بر بهره‏مندی از ظرفیت وجودی و مبارک ام ابیها(س) در مقابله با باطل هم تصریح کرد: برای مقابله با کل باطل جهان باید از ظرفیت فاطمی استفاده کرد. باید بر مبنای مودت فاطمی و بهره‎مندی از آن، فرهنگ، اجتماع و تربیت اولاد را رقم زد تا با باطل مبارزه کنیم.

 

مصادره حقوق زنان از سوی جریان غربی

دکتر فریبا علاسوند استاد حوزه و دانشگاه هم در بخشی از سخنانش در نشست «گفتمان فاطمی» خطاب به مهمانان با اشاره به اهمیت جایگاه بانوان در عرصه فعالیت‏های بین‎الملل اظهارکرد: منازعه و جنگ اصلی بین اندیشه اسلامی و غربی است که شما در این پازل و مجموعه در حال فعالیت هستید.

وی ادامه داد: منازعه امروز بین ایمان با کفر و شرک و نفاق است.

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این موضوع که جریان غربی دفاع از حقوق زنان را مصادره کرده است و از برچسب فمنیست برای تخریب استفاده می‏کند، ادامه داد: مطابق آمار، هرساله در آمریکا رقمی حدود ۷تریلیون دلار صرف روزنامه‌ها ومجلات می‏شود تا وظیفه خود در قبال تخریب زنان به ویژه زنان خانه‏دار و یا مادران غیرشاغل و حتی شاغل را به خوبی انجام دهند.

لازم به توضیح است که در این نشست دکتر غروی ، دکتر رکن‏ آبادی، دکتر طاهری و جمعی از زنان نخبه هم به نقش حضرت زهرا (س) به عنوان یک الگوی ممتاز برای زنان جهان اشاره و نکات مهمی را بیان کردند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.