×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

آماده باش کمیته ویژه صیانت از حریم در طرح نوروزی ۱۴۰۰

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا صادقی در این باره گفت: همواره صیانت از حریم به عنوان ریه های تنفسی شهر تهران دارای اهمیت ویژه ای است، بدین منظور امسال هم وفق سنوات گذشته در طرح استقبال از بهار با ابلاغ دستور العملی از ۲۵ اسفند جاری تا ۱۶ فرودین ۱۴۰۰ هر گونه عملیات عمرانی در مناطق ۱۱ گانه دارای حریم محدود می شود؛ وی تأکید کرد: این محدودیت برای تمامی فعالیت های عمرانی شامل ساخت و ساز، فنس کشی، تعمیرات و … است، به گونه‌ای که شامل عملیات دارای پروانه ساخت هم می شود.

وی افزود: با توجه به قوانین و مقررات مرتبط با حریم شهر تهران از جمله تبصره ذیل ماده ۲ قانون نظارت بر گسترش شهر تهران، مناطق ۱۱ گانه حریم شهر تهران موظف هستند با بهره گیری از تمامی ظرفیت ها و امکانات و با استفاده از توان اجرایی و عملیاتی عوامل شهربان و حریم بان، نسبت به اجرای کامل این دستورالعمل اقدام کنند و به صورت منظم این اداره کل را از اقدامات خود مطلع سازند.

سرپرست اداره کل حریم گفت: به منظور اطمینان از حسن اجرای این دستورالعمل بازدیدهای مستمر توسط اینجانب، معاونین اداره کل حریم، مدیران ادارات نظارت و پهنه حریم در دستور کار می باشد، همچنین در صورت نیاز به جلوگیری یا تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز توسط افراد سودجو، شهرداری با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی با متخلفین برخورد می شود.

صادقی تأکید کرد: لازم به ذکر است به منظور صیانت هر چه بهتر از حریم شهر تهران، پل ارتباطی بین شهرداری و شهروندان تهرانی نیز فعال است تا شهروندان بتوانند با استفاده از سامانه ۱۳۷ گزارش ساخت و سازهای غیر مجاز و تخلفات را ارائه کنند. پس از اعلام گزارش های مردمی، همکاران سامانه ۱۳۷ از طریق نواحی شهرداری موارد را پیگیری می کنند، تا گشت های عوامل حریم بان به سرعت وارد عمل شوند.

وی با بیان اینکه ایام نوروز جزء زمان هایی است که افراد سودجو با فرصت طلبی از تعطیلات پیش رو بیشتر درصدد تعرض به حریم و ساخت و ساز غیر مجاز می باشند، گفت: خوشبختانه طی سه سال گذشته با برنامه ریزی های انجام شده تخلفات به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.