×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

جشن رمضان با برگزاری کارناوال های شادی در محلات محروم

در ماه مبارک رمضان شهرداری اقدام به برپایی کمپین  نور امید، در قالب جشنواره و مسابقه مجازی قرآنی در دو بخش ترتیل خوانی، قرائت تحقیق و فیلم کوتاه کرد. در کنار آن که ضبط جزء خوانی قرآن کریم با بهره برداری از تلاوت بیش از ۴۰نفر از قاریان برجسته بین المللی و در شبکه های مختلف صدا و سیما و فضای مجازی در برج میلاد انجام خواهد شد، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از مددسراها و بی خانمان ها، خانواده های بدسرپرست و بی سرپرست، محلات محروم و حاشیه ای و… غافل نشد.

«سفره های مهربانی افطار» با پذیرایی شده در مددسراها انجام خواهد شد و قبل از افطار برنامه ای «عطر آیه» با قرائت ترتیل قرآن برگزار خواهد شد. در شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) جهت ترویج سبک زندگی امام دوم شیعیان در مددسراها سخنرانی، مولودی، موسیقی و مسابقه برگزار می شود. لیالی قدر نیز در مددسراها برنامه «شب های نجوا» برگزار خواهد شد. روز عید فطر در مددسراها نیز با حفظ سوره مبارکه ملک و النبا   «زندگی به سبک قرآن» جشن گرفته می شود.

 به منظور ترویج فرهنگ زندگی اسلامی برگزاری کارگاه های آموزشی با دعوت از کارشناسان دینی در پایگاه ها با رعایت پروتکل های بهداشتی در مناطق دارای پایگاه خدمات اجتماعی نیز برگزار خواهد شد.

از سوی دیگر در ماه مبارک رمضان کارناوال شادی (بچه های بهشت) شامل برگزاری نمایش و عروسک های قامت در مناطق محروم  از تاریخ ۲۵ فروردین تا ۲۵ اردیبهشت در ۳۰ نوبت در سطح محلات محروم و حاشیه ای تهران برگزار می شود.

طرح ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی جهت شناسایی، جذب و ارجاع آنها (متکدی – بی خانمان) در اماکن مذهبی و مصلی تهران اجرا می شود.

در راستای حمایت از خانواده های کم بضاعت در راستای دو طرح توزیع بسته حمایتی، مهمانی خدا، تهیه و توزیع سبد کالا شامل ارزاق و خواربار به خانواده های بی سرپناه و نیازمند همچنین تهیه و توزیع بسته های افطار ویژه افراد آسیب دیده و در معرض آسیب توسط شهرداری پایتخت انجام خواهد شد. جشن گلریزان نیز در ۸ اردیبهشت به همت شهرداری تهران به منظور کمک به خانواده های بی سرپناه جهت تهیه مسکن و کالای اساسی با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

خبرنگار: پریسا هاشمی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.