×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

استفاده از انرژی‌های پاک در ساختمان‌های شهرداری

به گزارش خبرگزاری مهر، زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون محیط‌زیست، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در آئین افتتاحیه نیروگاه خورشیدی منطقه ١٧ شهرداری تهران گفت: در این دوره مدیریت شهری، شورای شهر و شهرداری با تغییر رویکردها و سیاست‌ها به دنبال اقدامات زیرساختی و زیربنایی حرکت کرد که آثار آن در کوتاه مدت و میان مدت توسط شهروندان قابل مشاهده خواهد بود.

وی ادامه داد: در حوزه محیط زیست مصوبات کارآمدی تدوین و اقدامات خوبی انجام شده که باعث سربلندی شهرداری است و در این امر مهم وجود متخصصان و مدیران با دانش و دغدغه مندی غیرقابل انکار است.

این عضو شورا با بیان اینکه رویکرد مدیریت شهری از شهر فروشی، باغ کشی و تراکم فروشی فاصله گرفته و همچنان در حال مقابله با آن است، تاکید کرد: مسائل محیط زیستی به ویژه بحث توجه به منابع بسیار حائز اهمیت بوده و یکی از محورهای اصلی محیط زیست است.

صدراعظم نوری اضافه کرد: چراکه این منابع خدادادی یک روزی به پایان می‌رسد و اگر مصرف آن‌ها به درستی مدیریت نشود دیگر برای هر اقدامی دیر خواهد بود. وضعیت موجود نشان می‌دهد که هیچیک از عملکردمان مطابق با شاخص‌های محیط زیستی و توسعه‌ای نیست. بیش از اندازه و به صورت بی رویه از منابع استفاده می‌کنیم و از استانداردهای جهانی بسیار فاصله داریم.

این عضو شورا ادامه داد: در کشور منابع بی شماری وجود دارد که متاسفانه به صورت صحیح مدیریت نمی‌شوند و دغدغه و نگرانی برای آن‌ها وجود ندارد. ما به عنوان یک کشور ٨۵ میلیون نفری مصرف‌مان در موضوعاتی مانند برق و آب مشابه کشورهای پرجمعیت مانند چین و هند است. در این شرایط نیاز است که سیاست‌های کشور بازنگری شده و جدی گرفته شوند.

رییس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه مقام معظم رهبری سیاست‌های کلی در حوزه حفظ محیط زیست را ابلاغ نمودند و همه موظفیم تا طبق آن عمل کنیم، تاکید کرد: امروزه با توجه به مشکلات و معضلات جهانی مانند افزایش انتشار کربن، بحران کم آبی و تغییرات آب و هوایی، تمام کشورهای دنیا به طرق مختلف به فکر نجات زمین افتاده‌اند.

وی اضافه کرد: در این میان اگر ما به عنوان کشوری که منابع طبیعی و انسانی خوبی دارد نتوانیم در گستره جهان جایگاه خو را پیدا کنیم و عملکرد مناسبی نداشته باشیم، جا مانده و در این عقب ماندگی به شدت آسیب و خسارت خواهیم دید.

صدراعظم نوری با بیان اینکه باید برای مصرف تک تک منابع برنامه‌ریزی داشته باشیم، گفت: در این باره باتوجه به ظرفیت و منابع بالای شهرداری‌ها، جایگاه مدیریت شهری بسیار قابل توجه است و می‌تواند الگوی خوبی برای سایر شهرها باشد.

وی تاکید کرد: در راستای بهبود وضعیت محیط زیست شهری تهران و ارتقاء کیفیت آن، برای اثرگذاری بیشتر به دنبال ایده‌های نو و مبتکرانه باشیم مانند بحث معرفی ساختمان‌های سبز و گسترش آن‌ها مطابق با استانداردهای ملی و بین المللی است.

این عضو شورا گفت: در این زمینه و همچنین درباره استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی و تامین انرژی از آن‌ها در وهله اول باید از ساختمان‌های شهرداری تهران شروع کنیم. امیدوارم با مصوبات شورا و فرهنگسازی، شاهد اصلاح الگوی مصرف منابع باشیم تا بتوانیم به طور شایسته آن هارا در اختیار نسل‌های آتی قرار دهیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.