×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

توضیحات مدیرکل بودجه شهرداری تهران درباره جریمه قطع درختان

به گزارش خبرگزاری مهر، روح الله شهیدی پور درباره عوارض قطع درختان توضیح داد: قانون حفظ و گسترش فضای سبز و جلوگیری از قطع بی‌رویه درخت مصوب ۱۳۵۲/۱۱/۵ مربوط به اوایل دهه ۱۳۵۰ و مصوبه مجلس شورای ملی است و موضوع جدیدی نیست.

مدیر اداره‌کل برنامه و بودجه شهرداری تهران با بیان اینکه این عوارض همواره در شهرداری تهران دریافت می شده است، عنوان کرد: هدف از دریافت آن را در وهله ایجاد عامل بازدارنده در جلوگیری از قطع اشجار و دوم توزیع درآمد حاصله بر اساس قوانین و مقررات موضوعی با هدف توسعه پایدار و محیط زیست شهری بوده است.

شهیدی‌پور گفت: این ردیف درآمدی در بودجه‌های سنواتی قبل وجود داشته و مستتر بوده اما در بودجه سال ۱۴۰۰ بنابر اصل شفافیت، پاسخگویی، و مسئولیت در برابر تمامی شهروندان که از اصول حکمرانی خوب است، موضوع آن در ردیف‌ها شفاف عنوان شده و محل هزینه آن نیز صرفاً در حوزه حفظ و گسترش فضای سبز شهر تهران مدنظر بوده است. به دلیل همین حساسیت، در تبصره یکم بودجه ۱۴۰۰ تصریح شده است که عوارض حفظ و گسترش فضای سبز با عنوان «عوارض قطع اشجار» به شماره ردیف درآمدی ۱۱۰۲۰۷ صرفاً به منظور «احیا و تملک باغات با اولویت مناطق دارای کمبود فضای سبز» پایتخت هزینه شود.

وی تصریح کرد: این اطمینان حاصل می‌شود که عوارض قطع اشجار (بنا به هر دلیلی) صرفاً در احیا و تملک باغات و گسترش فضای سبز شهر تهران هزینه می‌شود. همچنین در سالهای اخیر رویکرد شهرداری تهران صیانت و مراقبت از منافع شهر و شهروندان در حوزه‌های مختلف مأموریتی از جمله حوزه خدمات شهری و فضای سبز است.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.