×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

لزوم اختصاص یک فضای خانواده ‏محور برای عرضه محصولات «حجاب و عفاف»

مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران تصریح‌کرد: البته فضای دیجیتال مارکتینگ تا حدی توانسته این معضل را برطرف کند اما با محدودیت‏‌هایی نظیرعدم مقایسه تولیدات برندهای مختلف با یکدیگر، محدودیت در عرضه و یا تفاوت سطح اجتماعی واقتصادی مصرف‏‌کننده هم مواجه است. بخش دیگر هم به تولیدکنندگان خرد بازمی‌‎گردد که برای ارتقا و رشد، نیازمند بهره‌مندی از شبکه انجمن تولیدکنندگان محصولات «عفاف و حجاب» هستند اما در یک زنجیره واحد قرار نگرفته‌‏اند.

وی افزود: اگر بنا باشد شهرداری یک فضای خاصی را برای شتابدهی پوشاک ایرانی- اسلامی، با توجه به اقتضائات تولید، عرضه و شتابدهی محصولات، برگزاری رویدادهای مد و پوشاک و یک فرآیند پله ای ارتقادهی برای برندهای تازه کاراختصاص دهد، این فضا باید یک فضای «خانواده محور» باشد و به غیراز عرضه پوشاک، سایر مایحتاج خانواده را نیز تحت پوشش قرار دهد، تا کارساز تلقی شود.

اردبیلی خاطرنشان‌کرد: بنابراین ما به دنبال آن هستیم که در یک فضای مجتمعی، شرایط بدون واسطه را برای عرضه پوشاک اسلامی‌– ایرانی و تمامی خدمات پیرامونی آن از جمله اکسسوری‏‌ها مهیا کنیم.

 

لزوم مانع‏‌زدایی و تسهیل امور از سوی اتحادیه پوشاک

سجاد لطفی دبیر کارگروه «مد و لباس» هم با اشاره به قانون ساماندهی «مد و لباس» و آیین‌نامه اجرایی آن اظهارکرد: در این آیین‌نامه، مخاطب بحث دسترس‌‏پذیرسازی، وزارت صمت و اصناف هستند و در جلسه‌ای هم که با رییس‌جمهور در این خصوص برگزار شد تاکید بر این بود که راه، راه بازار و صنف است. صنف باید پای کار بیاید، البته طی سال‌های گذشته فرصت‏‌هایی دراین باره از تسهیل مجوزها و یا مانع زدایی‌ها برای فعالان این حوزه صورت گرفته که هنوز هم این راه ادامه  دارد.

وی ادامه داد: ما به عنوان کارگروه«مد ولباس» درخواستمان از اتحادیه پوشاک تهران این است که شما به  دلیل دسترسی‌‏ها و شناخت صحیح، می‌توانید سبب تسهیلگری‌هایی از تعیین مکان گرفته تا صدور مجوزها شوید؛ به عبارتی مانع زدایی کنید تا از دغدغه‌‎های فعالان این حوزه کاسته شود.

لطفی با تاکید مجدد بر موضوع دسترس‏‌سازی و مشکل عرضه محصولات خاطرنشان کرد: حوزه پوشاک نیازمند تبلیغات و نمایش است که البته به دلیل یکسری چارچوب‌های فرهنگی و اجتماعی و بعضا کج سلیقگی‏‌ها، تولیدکننده و طراح از این حق محروم شده‌‎اند که به طور حتم با استفاده از روش‏‌های جایگزین همچون بهره‌‏مندی از بیلبوردهای شهری می‏‌توان تا حدی این مشکل را حل و فصل کرد.

به گفته وی، تبلیغات محیطی در شتابدهی این امر موثر است و ظرفیتی که شهرداری تهران به عنوان یک الگو در کشور می‏‌تواند دراین خصوص ایجاد کند ، در زمان برگزاری جشنواره «مد و لباس فجر» می‌تواند به عنوان یک نمونه پایلوت، نمود عینی داشته باشد .

 

لزوم ارائه تسهیلات برای صاحبان پیشه‏‌های خرد

مشاور امور بانوان و خانواده فرمانداری تهران هم در بخشی از این نشست با یادآوری نکاتی اظهارکرد: به ‌نظر من برگزاری و راه‌حلی که در خصوص نمایشگاه‌‏های تخصصی ارائه شد، باعث افت خدمات می‌شود. برنامه‌ریزی‌‎ها و هدف برگزاری این نشست، برپایی یک نمایشگاه نیست.

فاطمه رحمانی بااشاره به جلساتی که با اتحادیه پوشاک برگزار و گله‌‏مندی‌‏هایی در خصوص وضعیت پوشاک وحجاب و عفاف مطرح شده هم تصریح‌کرد: گله ما این بود که چرا لباس‌های بدپوشش برای یک زن ایرانی ومسلمان، به راحتی و سهولت و البته قیمت ارزان، در دسترس است ولی پوشش اسلامی از نظر قیمت، در رده گران‏قیمت هاست؟ که البته جواب مناسبی در این خصوص دریافت نکردیم!

وی ادامه‌داد: معتقدم که اتحادیه ‎ها، چه در تولید و چه در عرضه بسیارمقصر هستند. البته یکسری ابهامات هم در این زمینه وجود دارد؛ اولا شاخصه‌های مد ایرانی- اسلامی باید مطرح و اعلام شود؛ یعنی در واقع تعریفی از پوشاک ایرانی- اسلامی داشته باشیم.

رحمانی با اشاره به این نکته که به طور حتم برندهای معروف حوزه «حجاب و عفاف» در بحث فروش مشکلی ندارند تصریح کرد: بحث هدف‌گذاری هم مهم است. اینکه آیا راه‌‏اندازی یک مجتمع صرفا برای فروش محصول از سوی فروشنده و خرید، از سوی مصرف‌کننده است، یا  اینکه واقعا می‌خواهیم یک رویداد فرهنگی ، اقتصادی، تفریحی و خدماتی برای خانواده‌‏ها و حتی برای نشاط اجتماعی ذیل این مجموعه داشته باشیم؟

به گفته وی، قطعا اگر این حلقه و پازل کامل‌تر باشد، استقبال مردم بهتر خواهد بود.

مشاور امور بانوان و خانواده فرمانداری تهران در خصوص بحث تولیدکنندگانی که تحت پوشش اتحادیه‌‏ها قرار ندارند و صاحبان کسب و کارهای خرد هم اظهارکرد: برای این گروه چه هدفی در نظر گرفته شده است؟ آیا هدف از راه‌‏اندازی یک مجتمع محصولات«حجاب و عفاف» صرفا استقرار تولیدکننده ‎های قدرتمند است یا برای گروه‌های دیگر همچون زنان سرپرست خانوار و صاحبان پیشه‌های خرد هم تسهیلاتی در نظر گرفته شده است؟

 

درخواست همکاری از سازمان‌‏ها در بحث تبلیغات

پیش از سخنان دبیر کارگروه مد و لباس، یکی از صاحبان برند پوشاک «حجاب و عفاف» در این نشست با اشاره به تجربه‏‌های مشابه این فرآیند در برخی از کلانشهرها از جمله شیراز به مشکلات این حوزه اشاره و خاطرنشان کرد: تمام فضای تبلیغاتی برای برندهای حوزه «حجاب و عفاف» صفحات فعال مجازی و البته صرف هزینه‏‌های شخصی است. ما در بحث تبلیغات نیازمند مساعدت برخی نهادها و سازمان‌ها همچون سازمان زیباسازی شهرداری تهران هستیم.

افشین‏‌منش همچنین با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه‌‎های عرضه تولیدات «حجاب و عفاف» یک مسکن موقت است، تصریح کرد: یکی از نمایشگاه‌‏هایی که می‌توان در آن محصولات عفیفانه را به معرض فروش گذاشت، نمایشگاه قرآن در ایام ماه مبارک رمضان است که متاسفانه شیوه عرضه و محیط محدود آن، مناسب ودر شأن محصولات حجاب و عفاف نیست.

حمیدرضا امیدی یکی دیگراز فعالان حوزه پوشاک «حجاب و عفاف» هم اظهارکرد: تولید محصولات عفیفانه هم برای زنان و هم برای مردان، صنعتی نیست و به همین علت، راه‌‏اندازی راسته و یا مجتمع متمرکزی برای محصولات«حجاب و عفاف» به تاخیر افتاده است.

وی با تاکید براین موضوع که برای فروش عمده محصولات«حجاب و عفاف» باید یک سالن صادراتی وجود داشته باشد ادامه داد: از نظر فرهنگی هم برگزاری جشنواره‌‏ها و راه‌‏اندازی اندیشکده می‌تواند مفید باشد. همچنین برای تولیدکنندگان، باید فضاهای شتابدهی برای تولید محتواهای مناسب دیجیتال مارکتینگ در نظر گرفته شود.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.