×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

اتمام عملیات پروژه جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی سرشاخه
اکباتان

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی حق‌بین معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به اتمام مراحل تکمیل پروژه جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی سرشاخه اکباتان، اظهار داشت: پروژه جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی سرشاخه اکباتان (در محدوده بزرگراه شهید لشکری حدفاصل خیابان نفیسی تا میدان آزادی) با رویکرد کنترل سیلاب‌های فصلی و امکان انتقال آب‌های سطحی ضلع شمالی بزرگراه شهید لشکری به سرشاخه غربی موجود در میدان آزادی به اتمام رسید.

وی ادامه داد: این پروژه به طول کلی ۱۶۳۰ متر، شامل ۴۶۷ متر لوله‌گذاری پلی‌اتیلن با اقطار ۱۴۰۰ و ۱۶۰۰ میلیمتر به روش ترانشه باز و اجرای تونل سنتی به طول ۱۱۶۳ متر با قطر معادل ۱۶۰۰ میلیمتر در عمق ۶ تا ۱۱ متری از سطح زمین می‌باشد.

معاون شهردار پایتخت، افزود: احجام اصلی کار برای تکمیل عملیات اجرایی پروژه شامل، ۰۰۰/۱۰ مترمکعب عملیات خاکی، ۵۵۰ تن مصالح فولادی و ۵،۸۰۰ مترمکعب بتن بوده است.

حق‌بین خاطرنشان کرد: پروژه جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی سرشاخه اکباتان از مردادماه ۱۳۹۹ آغاز و با وجود موانع و مشکلات شامل محدودیت‌های ترافیکی، ۲۴ مورد معارضین تاسیساتی متعدد و وجود خاک‌ریزشی در محدوده اجرای تونل بوده که با اجرای ایمن کار، مساعدت‌های پلیس راهور و هماهنگی انجام شده با ارگان‌های ذی‌ربط مرتفع و عملیات اجرایی در بخش لوله‌گذاری و تونل با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰%، تکمیل و آماده بهره‌برداری است.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.