×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

مراسم اختتامیه اولین رویداد خلاقیت «هزارفردا» برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران، مریم اردبیلی در این مراسم با اظهار خشنودی از برگزاری چنین رویداد پرشوری برای دختران شهرتهران گفت: به واقع آثار ارزنده و ارزشمندی در دوره نخست این رویداد، ارائه شده‌است.

وی ادامه داد: ما در مجموعه «هزار امید» به دنبال این هستیم که هرکجا که امکانی و فرصتی برای بروز خلاقیت، نوآوری و کنشگری دختران نوجوان ما وجود دارد، به منصه ظهور برسد که خوشبختانه این فرصت در «هزارفردا» مهیا شد .

مشاور شهردار تهران درامور زنان و خانواده با یاداوری این موضوع که رویداد «هزارفردا» از زیرمجموعه برنامه‌های طرح هزار امید است که شهرداری تهران در تابستان امسال برای دومین بار برای دختران نوجوان برگزار کرده خاطرنشان کرد: در این رویداد ۵روزه، به صورت مستقیم ۱۱۰ دانش‌آموز شرکت کردند و با موضوعات مختلفی از جمله داستان‌نویسی، طراحی، تصویرسازی و روایتگری آشنا شدند که در نهایت آثار به نمایش گذاشته شده، گویای استقبال ویژه دختران نوجوان از این طرح است.

هادی محمدیان، کارگردان انیمیشن معروف«شاهزاده روم» و یکی از اساتید اولین دوره رویداد خلاقیت «هزارفردا» هم با بیان اینکه این رویداد یک تجربه خاص در همراهی با نوجوانان برای من بود اظهارکرد: در واقع باید اذعان کنم که از این همه ایده ناب ، شگفت‌زده شدم.

وی ادامه داد: برگزاری چنین رویدادهایی در واقع یک پل ارتباطی میان ما و نسلی است که پشت سر ما در حال حرکت بوده و حتی قرار است درآینده جایگزین ما شود.

این کارگردان صاحبنام با تاکید بر این موضوع که ما در این رویداد یکدیگر را پیدا کردیم تصریح کرد: ما تجربه‌هایمان را در اختیارشان گذاشتیم و دختران نوجوان، از ایده‌ها و طرح هایشان صحبت کردند.

محمدرضا دوست محمدی استاد دانشگاه تهران هم با بیان اینکه رویا پردازی، دمیدن روح امید و انرژی دادن به جامعه، کار دختران است،اظهارکرد: رویداد«هزارفردا» اتفاق خوبی بود و نتیجه اینکه برای۱۱۰ نفر از دختران تهران ، غول ناشناخته هوش مصنوعی فرو ریخت و آنها توانستند بخشی از ایده‌هایشان را با این ابزار و تکنیک، مصور کنند.

وی با تاکید براین موضوع که جای خالی چنین طرح هایی احساس می‌شد، اضافه کرد: ادامه برگزاری چنین رویدادهای خلاقانه‌‏ای نیاز به برنامه‎ریزی و مدیریت دارد تا خلاقیت و نوآوری دختران شهرمان شکوفا شده و به حال خود رها نشود.

علی حیاتی یکی دیگر از اساتید این رویداد هم اظهارکرد: این رویداد برای ما هم تجربه تازه و جدیدی بود ، به ویژه اینکه  ۳ رشته اصلی در این رویداد پای کار آمده بودند؛ داستان نویسی، گرافیک و تصویرسازی که در کنار آنها، آشنایی با هوش مصنوعی ، خلاقیت‏ها را بیش از پیش آشکار کرد.

وی با تقدیر از اقدامات ارزشمند مدیرکل امور زنان وخانواده شهرداری تهران در حمایت و ارائه چنین طرح‎های خلاقانه‏‌ای با بیان اینکه همراهی با نوجوانان خلاق و نحوه مواجه آنها با موضوعات روز جامعه برای ما شگفت‌آور بود ادامه‌داد: با توجه به اتفاقات و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، اشراف این نوجوانان به موضوعات اجتماعی و حتی تغییر ایده‌ها و طرح‌هایشان به سمت و سوی این اتفاق، بسیار جای شگفتی داشت.

حیاتی با تاکید بر این موضوع که زنان جریان‏سازتر هستند و اثر مهم تری در جامعه خواهند داشت خاطرنشان کرد: به هرحال برگزاری اولین رویدادها همیشه با نقایص و عیوبی همراه است که باید برای رفع آن مدیریت و برنامه‎ریزی هایی انجام شود.

گفتنی است؛ در پایان اولین رویداد خلاقیت «هزارفردا» ،۲۲اثر از۲۱ گروه (یک گروه با دو اثر) به ثبت رسید که آثار ۳گروه (نامه آخر، حفره و این چهاربرگ)  با نظر هیات داوران به عنوان آثار برتر شناخته شده و جوایزی به رسم یادگار به آنها اهدا شد. همچنین جوایزمعنوی هم برای گروه‏هایی که طرح‌های مرتبط با اتفاقات اخیر غزه و فلسطین ارائه داده بودند، اهدا شد.عاطفه خادمی مشاور اجتماعی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این مراسم اعلام کرد که از سوی صندوق اعتباری هنر، جوایز نقدی ۱۵ میلیون ریالی برای افراد برگزیده در نظر گرفته شده که اهدا شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.