×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

پیروزی غزه با حرکت اربعین گره خورده است

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور زنان وخانواده شهرداری تهران، مریم اردبیلی در این مراسم، اربعین حسینی را موضوعی جهانی و تمدن‌ساز برشمرد و اظهارکرد: جریان حرکت اربعین از جنس یک جریان‌سازی بزرگ و جهانی و خیلی بیش از تصورات و تفکرات اولیه ما است؛ جریان اربعین از جنس آینده و ظهور است.

مشاور شهردار تهران درامور زنان و خانواده با تاکید بر این موضوع که قرار گرفتن در این جریان عظیم، اتفاق بزرگی است که جوانه‌ آن را در روز عاشورا برای پایان تاریخ کاشته‎اند تصریح کرد: وقتی حضرت زینب(س) وسط آن همه مصیبت می‌گوید «ما رأیت الا جمیلا» شاید همان زمینه‌سازی‌هایی را می‌دیده که امروز شیعیان عالم، همه چیز را برای آن ظهور بزرگ فدا می‌کنند.

وی همچنین با محکوم کردن جنایات رژیم کودک کش اسرائیل گفت: حرکت عظیم اربعین حسینی، می‌تواند در فلسطین، طوفان الاقصی ایجاد کند و قطعا پیروزی غزه با حرکت اربعین گره خورده است.

مدیرکل امورزنان و خانواده شهرداری با اشاره به برخی اقدامات ویژه برای زنان در مراسم بزرگ اربعین، خاطرنشان کرد: برپایی غرفه مادر و کودک در پیاده‌روی اربعین حسینی ، فراهم کردن وسایل تفریح و بازی کودکان، اهدای جوایز به مادران حسینی و سایر اقدامات موجب استقبال گسترده زائران از این فضا شده بود.

مهدی اخ الصنایع شهردار منطقه ۱۰ هم در این جلسه با بیان اینکه امسال برای نخستین بار در کربلا، موکب بین‌المللی زنان فعالیت خود را آغاز کرد، گفت: جمعی از بانوان مبلغ با حضور در این موکب در عمود ۸۳۳ و در مسیر نجف به کربلا به اقدامات تبلیغی پرداختند و با برپایی نشست‌های تخصصی به زبان‌های مختلف به زائران اباعبدالله (ع) خدمت‌رسانی کردند.

وی افزود: با تلاش‌های این موکب، نگاه افراد و ملیت‌های مختلف در خصوص حرکت عظیم اربعین حسینی شناسایی شد.

در ادامه این مراسم از مسئولان مواکب بین‎الملل و فرهنگی قرارگاه زینبیون و خدام منطقه ۱۰که در اربعین امسال به زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) خدمات رسانی کردند تجلیل و قدردانی شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.