×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

بهره برداری از باغ راه حضرت فاطمه؛ نیمه مرداد به ١۴٠٠

سید محمد فیاض شهردار منطقه ۱۸ تهر در تشریح آخرین وضعیت پروژه بزرگ شهری باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: این پروژه بر فراز خط راه آهن تهران – تبریز در محدوده مناطق ۱۷ و ۱۸ شهر تهران واقع شده و پروژه  باغ راه بر اساس خواسته‌های ساکنان جنوب پایتخت طراحی شده و موجب کاهش آسیب های اجتماعی در این مناطق می‌شود.

فیاض گفت:  باغ راه یکی از پروژه‌های مهم مدیریت شهری پایتخت است که علاوه بر تاثیرات مثبت فرهنگی در مناطق کم برخوردار شهر تهران می تواند در رونق گردشگری شهری نیز تاثیرگذار باشد. 

وی افزود: اجرای پروژه باغ راه در راستای  “تهران شهری برای همه” و برای کاهش شکاف اجتماعی و حرکت به سوی بالا بردن سرانه فرهنگی و رفاهی مناطق ۹، ۱۷ و ۱۸ شهر تهران در دستور کار مدیریت شهری تهران قرار گرفت که با توجه به اینکه از طول مسیر ۹ کیلومتری آن ، حدود ۶ کیلومتر در منطقه ۱۸ شهرداری تهران واقع است، مسئولیت مدیریت شهری منطقه ۱۸ در به ثمر رساندن آن بسیار حیاتی و مهم بوده است.

مدیر ارشد شهری منطقه ۱۸ گفت: استخوان بندی اصلی پروژه شامل گستره های فرهنگی، تفریحی،گردشگری، تفریحی و تجاری-تفریحی با ۹۱ درصد فضای سبز و فضای باز در مناطق یاد شده است. این پروژه یکی از منحصر به فردترین پروژه‌های شهری در جنوب تهران است که به بهبود فضای شهری در این مناطق کمک قابل توجهی می کند.

سید محمد فیاض گفت: اولویت حرکت‌ در باغ راه حضرت فاطمه (س) با پیاده و سپس دوچرخه است که به دلیل سرعت و سهولت حرکت در سرتاسر مسیر، قلمرو زندگی عمومی شهری، مفهوم امنیت را گسترش می‌دهد. در این طرح ۲۲ کوشک (عمارت کلاه فرنگی : کیوسک بزرگ) به عنوان ایستگاه دوچرخه، موزه، مراکز فرهنگی، فضای تجاری، مراکز اختصاصی بانوان و غیره در فضای سبز طراحی شده است. شایان ذکر است از تعداد ۲۲ کوشک کل باغ راه  ، تعداد ۱۵ عدد آن در محدوده منطقه ۱۸ واقع شده است که جانمایی کوشک های این پروژه در مجاورت نهادهای خدمات رسان عمومی ، آتش نشانی، اورژانس، درمانگاه، پاسگاه انتظامی و کلانتری اطراف پروژه  بوده است  که از این حیث نیز شاخص می باشند.

شهردار منطقه ۱۸ تهران گفت: این پروژه پس از انتقال خط راه آهن تهران-تبریز به زیر زمین در سال ۹۳، روی بام این تونل در محدوده‌ای به طول تقریبی ۹ کیلومتر و کشیدگی شرقی-غربی از میدان شهدای مدافع حرم تا دره رود کن و عرض متوسط ۳۰ متر با وسعت حدود ۲۷ هکتار تعریف شده است که با احتساب فضای بین جداره ساختمان های شمالی تا جنوبی طرح و خیابان‌های موجود این محدوده، در مجموع به حدود ۵۰ هکتار در فازهای بعدی افزایش پیدا کرد.

فیاض در ادامه یاد آور شد: محدوده باغ راه در حد فاصل بزرپراه آیت اله سعیدی و بلوار الغدیر در محدوده منطقه ۱۸ واقع شده است که فرآیند تکمیل آن به دلیل حجم بالای پروژه در حال پیشرفت است و تا کنون ۸۵ درصد در کل پروژه پیشرفت داشته ایم که تا ۱۵ مرداد دو فاز عملیاتی مهم از فضاهای تفریحی و کوشک های فرهنگی در حد فاصل خیابان های وحید و مرادخانی بهره برداری خواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد: این پروژه به صورت فاز به فاز به مردم تحویل خواهد شد و جای دارد از همکاری همه دستگاه های ذی ربط همچون “دستگاه قضایی” ، “وزارت راه و شهرسازی” و “نیروی انتظامی”  در همکاری با مدیریت شهری تقدیر و تشکر داشته باشیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.