×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

توزیع ۳۰ هزار بسته معیشتی در دو نوبت بین خانواده‌های نیازمند/زنان بدسرپرست، کودکان کار و کارگران فصلی مورد حمایت قرار می‌گیرند

به گزارش خبرنگار شهر، احمدی صدر در مراسم به وقت مهربانی و توزیع ۳۰ هزار بسته معیشتی بین خانواده های آسیب دیده گفت: در آخرین روز سال خداوند متعال به خادمان مردم در شهرداری تهران توفیق داد تا گام دیگری در جهت دستگیری از قشر کم برخوردار و نیازمند برداریم.

وی با اشاره به اینکه شهرداری خود را موظف می داند که در خدمت مردم باشد، افزود: این همت در شهرداری تهران وجود دارد که با نگاهی جهادی از مردم و قشر آسیب دیده دستگیری کند.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری پایتخت ادامه داد: در شهر تهران خانواده هایی زندگی می کنند که در زمره خانواده های آسیب دیده اجتماعی، فقیر و … هستند.

وی بیان کرد: در این دوره مدیریت شهری با تدبیر شهردار تهران قرارگاه آسیب های اجتماعی راه اندازی شد که هدفش رفع، پیشگیری و ساماندهی آسیب های اجتماعی در تهران با رویکرد حمایت از اقشار نیازمند است.

احمدی صدر در ادامه تاکید کرد: طبق برنامه ریزی شهرداری تهران ۳۰ هزار بسته معیشتی در دو نوبت عید و ماه رمضان تقدیم خانواده های کم برخوردار می شود.

وی با بیان اینکه این بسته های معیشتی هدیه شهردار تهران به خانواده های نیازمند است، گفت: تهران دارای ظرفیت های بالایی برای کمک به اقشار ضعیف است و اگر مردم و خیرین در کنار هم قرار گیرند، خانواده نیازمندی در شهر تهران باقی نمی ماند.

احمدی صدر در ادامه این مراسم به خبرنگار شهر گفت: شهرداری تهران در نظر دارد تا از تمامی خانواده های نیازمند شهر تهران حمایت کند به ویژه جامعه هدفی که در لیست نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و یا سازمان بهزیستی نباشند که شامل کودکان کار، زنان بدسرپرست و مددجویان بهبود یافته و کازگران فصلی هستند که در ایام کرونا کار خود را از دست داده اند.

وی با بیان اینکه ضمن حمایت های آموزشی و فرهنگی از این خانواده ها، کمک های معیشتی نیز به این اقشار می شود، افزود:طبق برنامه ریزی های انجام شده در نظر داریم تا در طول سال ۱۴۰۱ این حمایت ها را از خانواده های نیازمند داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی با اشاره به اینکه کمک های معیشتی تهران از قبل از سال تحویل به اقشار نیازمند اعطاء می شود؛ بیان کرد: ۳۰ هزار بسته حمایتی را به این خانواده ها تقویم می کنیم و این کار نیز در ماه مبارک رمضان نیز انجام می شود. برنامه این است که در طول سال در چندین مرحله چنین کمک هایی به خانواده های نیازمند می شود.

احمدی صدر با اشاره به جامعه هدف شهرداری تهران برای توزیع بسته های کمک معیشتی بیان کرد:  ما برای قشر نیازمند برنامه ریزی کرده ایم تا مورد حمایت های شهرداری تهران قرار گیرند. بسته های معیشتی یکی از حمایت های شهرداری تهران در این زمینه است و نهادهای دیگر حمایتی نیز در این زمینه فعالیت می کنند.

وی بار دیگر یادآور شد: شهرداری پایتخت تصمیم گرفته تا خانواده هایی را مورد حمایت خود قرار دهد که به دلیل مسائل موجود مانند آسیب دیدگی از اعتیاد و یا کودکان کار که خانواده‌شان تحت پوشش نهادهای حمایتی نیستند، حمایت کند. بخشی از این بسته ها نیز به خانواده هایی که توسط مراکز بسیج و معتمدان محلی معرفی می شوند,اهدا می‌شود.

احمدی صدر تاکید کرد: برای هر کدام از بسته های معیشتی تهیه شده بین ۸۰۰ تا ۱ میلیون تومان هزینه شده است و در این طرح نیز شهرداری تهران به تنهایی بدون مشارکت خیرین و سازمان های دیگر بسته های معیشتی را تهیه کرده است.
 

انتهای پیام/

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.