×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزایش دو برابری ترددها در صورت تبدیل محور آیت به خیابان کامل

مهدی اناری، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۴ در گفتگو با خبرنگار شهر درباره اجرای خیابان کامل در این منطقه گفت: منطقه ۴ یکی از مناطق پیشرو در تصویب و پیاده کردن نقشه اجرایی و احداث خیابان کامل بود اما با توجه به مصوبه اعلام شده قرار شد که اجرا و احداث خیابان کامل به عهده سازمان حمل و نقل و ترافیک باشد.

او افزود: اسفند ماه سال گذشته نیز بودجه ای ۱۵ میلیارد تومانی برای اجرای این پروژه از طریق معاونت ترافیک مرکز به معاونت فنی و مهندسی سازمان ترافیک ابلاغ شد و پس از آن نقشه پروژه با تمام جزئیات و پس از رفع نواقص از طرف شهرداری منطقه به سازمان ترافیک ارائه شد که در حال حاضر در مرحله مناقصه قرار دارد و در صورت تعیین پیمانکار، ظرف چند ماه آینده اجرای آن آغاز و عملیاتی خواهد شد.

اناری، خیابان آیت (حدفاصل بزرگراه شهید سلیمانی تا خیابان فرجام) را نقطه اجرای خیابان کامل در منطقه ۴ عنوان کرد و افزود: خیابان آیت با توجه به برخورداری از عرض و پیاده رو های مناسب در حال حاضر از ویژگی های مورد نیاز برای تبدیل به خیابان کامل برخوردار است؛ از جمله نزدیکی به مراکز اداری، تجاری و فرهنگی، نزدیکی به یکی از ایستگاههای حمل و نقل عمومی انبوه بر که ایستگاه مترو سرسبز در خط ۲ مترو در این خیابان وجود دارد. دو خط اتوبوس نیز از این نقطه عبور می کند و علاوه بر این، این خیابان قابلیت ایجاد مسیر دوچرخه به صورت رفت و برگشت را دارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۴ ادامه داد: برآوردها حاکی از این است که در حال حاضر تردد عابر پیاده در ساعات پیک در خیابان آیت نزدیک به ۴۰ هزار نفر است و این میزان پیاده روی و استفاده از خیابانهای بعد از اجرا و تبدیل آن به خیابان کامل به ۷۸ هزار نفر خواهد رسید که تقریباً نشان دهنده دو برابر شدن تردد ها است.

او طول این خیابان کامل را ۷۰۰ متر عنوان کرد و یادآور شد: انتهای این خیابان کامل به میدان صدم نارمک به عنوان یک مرکز تفریحی و فضای سبز وسیع می رسد که خاصیت پاتوق محله ای نیز برای آن ایجاد شده و این مساله نیز می تواند بر جذابیت این خیابان کامل بیفزاید.

انارکی در پایان گفت: خیابان آیت همچنین دو خط رفت و دو خط برگشت دارد و طبق طراحی انجام شده یکی از این خط ها را از هر طرف حذف می‌کنیم تا رفیوژ میانی خیابان نیز به عرض ۱۰ متر ایجاد و تبدیل به پلازای شهری شود و در واقع این خیابان تبدیل به خیابانی انسان محور می‌شود که در کنار آن اولویت تردد در ابتدا با حمل و نقل عمومی و سپس خودروهای شخصی خواهد بود.

خبرنگار: علی سی پی

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.