×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

بازدید معاون امور دهیاری ها از دهیاری های چهارمحال و بختیاری

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، علی قربانی در سفر به چهارمحال و بختیاری و در دیدار با تعدادی از فرمانداران، بخشداران و دهیاران این استان که معاون عمرانی و مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری چهارمحال و بختیاری و مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان هم حضور داشتند، با بیان مطلب بالا افزود: بسیاری از دهیاران بیش از یک دهه عمر خدمتی خود را به عنوان دهیار مشغول فعالیت هستند و ممکن است پس از آن از سوی شوراها انتخاب نشده باشند، از همین رو برای رفع دغدغه دهیاران و بهره‌گیری از ظرفیت تجربه و توانمندی این افراد، اصلاحیه آیین نامه استخدامی دهیاران تهیه و برای سیر مراحل تصویب به دولت تقدیم و در کمیسیون اجتماعی در دست بررسی است.
 
وی ادامه داد: در این آیین نامه تاکید شده دهیارانی که دو دوره متوالی یا سه دوره متناوب در پست دهیاری خدمت کرده باشند و پست و شرایط احراز پست ذر ذهیاری را دارا باشند با طی فرایند قانونی به کارگیری می شوند.
 
قربانی همچنین از توزیع ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار بین دهیاری‌های کشور طی سال گذشته خبر داد و گفت: از این میزان چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آن استانی توزیع شده است که تلاش می‌شود عدالت در توزیع اعتبارات در دستور کار قرار گیرد.

قربانی خاطر نشان کرد: در سال جاری نیز اعتباراتی به منظور کمک به اجرای پروژه های نیمه تمام دهیاری ها با هماهنگی معاون امور عمرانی استانداری تخصیص داده می شود.
 
وی در ادامه به تاریخچه شکل گیری دهیاری‌ها در ۲۲ سال قبل اشاره و افزود: به منظور هم افزایی و همگرایی اقدامات، هماهنگی بیشتری بین دستگاه های فعال در امر توسعه روستایی باهدف ارتقای شاخص های توسعه روستایی و افزایش رفاه و تقویت زیر ساختها به عمل اید.
 
قربانی ادامه داد: در همین راستا لایحه اصلاح و الحاق موادی به ماده واحده قانون تاسیس دهیاری های خودکفا برای سیر مراحل قانونی تصویب از سوی دولت تقدیم مجلس شده و انتظار می رود با توجه به اهمیت موضوع ، سریع‌تر در دستور کارنمایندگان قرار گیرد.
 
وی همچنین از افزایش سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده خبر داد و افزود: سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از سه درصد مالیات بر ارزش افزوده به چهار درصد افزایش یافته است که از اول دی ماه امسال اجرایی می‌شود.
 
معاون امور دهیاری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان اینکه دهیاری‌ها ۴۸ وظیفه برعهده دارند، تصریح کرد: برخی از این وظایف ذاتی است که باید در اولویت دهیاران قرار گیرد و برخی در زمینه همکاری در انجام وظایف سایر دستگاههاست.
 
معاون امور دهیاری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در سفر خود به چهارمحال و بختیاری از برخی روستاهای این استان از جمله روستاهای هدف گردشگری بازدید کرد.
 
 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.