×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

موضوع ورود آقایان به واگن بانوان مورد غفلت قرار گرفته

مهدی اقراریان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اقدام شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه در راستای ایجاد فضاسازی محیطی برای واگن‌های ویژه بانوان گفت: گامی که مترو در این زمینه برداشت، اقدام مثبتی بود و یک فضاسازی مناسبی برای واگن‌های ویژه بانوان صورت گرفت؛ اما باید توجه داشت که این اقدام، اقدام آغازین است و در مرحله نخست، نیاز به فرهنگ‌سازی داریم.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: متأسفانه در چهار سال گذشته این موضوع بسیار مهم که از حقوق بانوان در مترو محسوب می‌شود و مرتبط با کرامت انسانی افراد است، پایمال شده و شاهد هستیم که در واگن‌های ویژه بانوان و کودکان هم دستفروشان و هم برخی از آقایان وارد می‌شوند و فضای روانی این واگن‌ها را برای بانوان با چالش مواجه می‌کنند.

وی تصریح کرد: اقدام بعدی که در این زمینه باید صورت گیرد، کنترل دقیق توسط مترو با استفاده از ظرفیت‌های شهرداری و ممانعت از ورود آقایان به این واگن‌ها است و لازم است یک اقدام سلبی صورت گیرد.

اقراریان با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت شهربان در قالب یک طرح ویژه برای کنترل ورود آقایان به واگن بانوان اظهار کرد: در این زمینه جای دارد که پلیس مترو و مدیریت ایستگاه‌ها نیز فعال‌تر شوند.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران با بیان اینکه به نظر می‌رسد غفلتی نسبت به موضوع کنترل ورود آقایان به واگن بانوان صورت گرفته‌است، گفت: موضوع فرهنگ‌سازی و اقدامات تبلیغی می‌تواند برای جلوگیری از ورود آقایان به واگن بانوان مؤثر باشد.

وی در پایان تاکید کرد: این موضوع، جز موضوعاتی است که توسط شورای شهر تهران دنبال می‌شود و امیدواریم زودتر گزارش اقدامات صورت گرفته به صحن شورا ارائه شود.

پیش از این نیز سید مجتبی شفیعی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار مهر از تدوین یک برنامه جامع برای حفظ کرامت بانوان در مترو توسط شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه خبر داده بود.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.