×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

تهران تجهیزات کافی برای کمک به متروی قم ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی چمران صبح امروز در حاشیه جلسه شورای شهر در جمع خبرنگاران با اشاره بر سخنان اخیر رئیس جمهور پیرامون کمک متروی تهران به مترو قم در زمینه تجهیزات گفت: تا وقتی این موضوع اجرایی نشده است، نمی‌توان درباره آن چیزی گفت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تهران تجهیزات کافی برای انتقال به قم داریم یا خیر بیان کرد: این کمک به آن معنا که فکر می‌کنید نیست و به شهرهای دیگر هم برای مترو کمک شده است. به عنوان مثال یک واگن را برای تست می‌برند و سپس واگن را برمی‌گردانند.

چمران تاکید کرد: تهران به شدت منتظر تجهیزات مترو است و امیدوارم تهیه شود و در صورت تهیه می‌توانیم به شهرهای دیگر هم کمک کنیم اما این در صورتی است که خودمان تجهیزات کافی داشته باشیم.

رئیس شورای شهر اظهار داشت: اما در حال حاضر که مترو در شرایط سختی است این موضوع عملی نیست اما موضوع قرض دادن تجهیزات بحث دیگری است.

چمران درباره اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان بودجه به حمل و نقل عمومی ابراز داشت: این موضوع در جایی رسمی نیامده و در بودجه هم نیست. بعید می‌دانم مجلس هم بتواند چنین کمک بزرگی را انجام دهد اما ما تلاش خواهیم کرد تا محقق شود.

وی با اشاره بر اصلاح بودجه در مجلس بیان کرد: هنوز در این زمینه تصمیمی در مجلس گرفته نشده است. نمایندگان پیشنهادات خود را داده اند و کمیسیون ها در حال بررسی هستند و ما نیز جلساتی با کمیسیون ها برای این امر خواهیم داشت.

چمران در پاسخ به این سوال که آیا امکان بازنگری در بودجه وجود دارد یا خیر عنوان کرد: امکان بازنگری هست اما تلاش دولت و مجلس عدم تغییر سقف بودجه است و این امر کار را سخت می‌کند مگر اینکه مجلس با تدبیری از ردیف های اعتباری دیگری به بودجه مترو و شهرداری اضافه کند.

وی در پاسخ به این سوال که حضور زاکانی شهردار تهران در هیت دولت، چه تاثیری در موضوع تغییر بودجه داشته است، تصریح کرد: بسیاری از مواردی که حال مطرح است در هیت دولت مطرح و اصلاح شده است. برای برخی موارد هم قول اصلاح داده اند اما هنوز انجام نشده است.

رئیس شورای شهر تاکید کرد: حضور ایشان برای مطرح کردن و اصلاح شدن این موارد موثر بوده است.

چمران با اشاره بر موضوع اتوبوس خوابی عنوان کرد: این موارد بحث های حاشیه‌ای است و اجازه این کار نباید داده شود.

وی با اشاره به پدیده پارکینگ خوابی و اجاره پارکینگ ها برای خواب گفت: قاعدتاً این موضوع به راهنمایی و رانندگی بازمی‌گردد البته شهرداری هم در این زمینه بی مسئولیت نیست اما این موارد موردی است و بیشتر شامل کسانی است که از شهرستان ها می آیند و باید رسیدگی شود.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.