×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

اتوبوس خوابی برای امداد موقت بی خانمان ها ایده شهرداری است

به‌گزارش خبرنگار مهر، محمد امین توکلی زاده معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران صبح امروز با حضور در صحن شورای شهر، با توضیح درباره پدیده اتوبوس خوابی گفت: در شهر تهران مجموعاً مشکل بی خانمانی و کارتن خوابی را داریم و همیشه هم این موضوع یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری بوده است.

وی افزود: در این دوره نیز شهردار تهران معاونت فرهنگی را موظف به رسیدگی به این موضوع کردند. زیرساخت‌هایی نیز در این زمینه از پیش ایجاد شده بود و با کمک کمیسیون فرهنگی اشکالات این زیرساخت‌ها شناسایی شده و در حال انجام فعالیت هستند.

معاون فرهنگی شهرداری اظهار داشت: سامان سراها یا همان گرم خانه‌ها یکی از این موارد است و بیش از ۲ هزار نفر را پوشش می‌دهند. به غیر آن نیز یکی از دلایل شب خوابی در خیابان همراهان بیماران هستند لذا به همراه سراها در مناطق شهرداری رسیدگی شد تا هم توسعه و هم سامان یابند و در حال حاضر این مراکز فعال هستند.

توکلی زاده افزود: برخی از این افراد از گرم خانه و همراه سراها استفاده نمی‌کنند و علاقه‌ای به حضور در این اماکن ندارند. لذا تدبیری شد تا اتوبوس‌ها برای این افراد در ساعاتی از شب حضور داشته باشند و این امر به عنوان امداد موقت شبانه این افراد است.

وی افزود: بنای ما این شد که در اتوبوس‌ها پوسترهایی را نصب و شماره‌هایی را اعلام کنیم تا شهروندان از این امکان شهرداری مطلع شوند.

توکلی زاده ادامه داد: شهردار تهران نیز اعلام کردند که در صورت تکمیل شدن ظرفیت این زیرساخت‌ها نیز می‌توانیم از سالن‌های بحران نیز استفاده کنیم و این سالن‌ها را تجهیز کردیم که در صورت نیاز افراد به این سالن‌ها منتقل شوند. چندین مرکز نیز با کمک خیرین در حال ایجاد هستند تا افراد بی خانمان امکان اسکان موقت داشته باشند.

وی تصریح کرد: در مناطق شوش، راه آهن و غیره شاهد خیابان خوابی هستیم و نمی‌توانیم به اجبار مردم را به گرم خانه‌ها منتقل کنیم لذا امکان اتوبوس خوابی را فراهم کرده‌ایم. حتی پیشنهاد حضور مددکاران در این اتوبوس‌ها نیز داده شده است.

در پایان مهدی چمران رئیس شورای شهر در این باره گفت: وقتی فضا هست چرا باید از اتوبوس برای افراد خیابان خواب استفاده کنیم و باید بر روی این ایده شهرداری تفکر بیشتری شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.