×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

تاکید جمالی نژاد بر ضرورت مطالبه‌گری از وزارتخانه‌ها و دستگاههای کم‌کار در حوزه مناسب‌سازی/ لزوم تبیین اهمیت کار مناسب سازی برای مجموعه جدید مدیریت شهری و روستایی

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، مهدی جمالی‌نژاد روز چهارشنبه سوم شهریور در نوزدهمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور از تشکل های مردم نهاد خواست ارزش اهمیت کار را برای مجموعه های جدید تبیین کنند و از همان ابتدا مطالبه‌گری خود را داشته باشند چون اگر مطالبه گری نباشد با این حجم کار که دستگاه های مختلف دارند ممکن است کاری مغفول بماند؛ به طورمثال در معاونت عمرانی حدود ۳۸ کارگروه و شورا داریم که به طور مستمر باید تشکیل شوند و اگر اهمیت چنین ستادی از همان ابتدای برای مدیران ملی، شهری و روستایی تبیین نشود، ‌ زحمات کشیده شده، ابتر می‌ماند.
 

وی اضافه کرد:‌ از سوی دیگر مصوباتی داریم که در زمینه مطالبه گری است. براساس مصوبه‌ای، استانداری ها و فرمانداری ها هر سه ماه یک‌ بار با رعایت پروتکل های بهداشتی باید نسبت به تشکیل جلسات ستاد مناسب سازی و پیگیری تحقق مصوبات اقدام کنند و گزارش عملکرد و اقدامات مرتبط به دبیرخانه ستاد منعکس کنند. این مصوبه ارزش زیادی دارد که آیندگان بدانند چنین مسائلی را باید ادامه دهند.
 

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: در مصوبه دیگری،  شهرداری ها و دهیاری های سراسر کشور باید تمهیدات لازم را به عمل آورند تا پیمانکاران و نیروهای اجرایی آنها با گذراندن ضوابط و مقررات مناسب سازی در همه پروژه های بهسازی و توسعه معابر و محیط های عمرانی، ‌اصول دسترس پذیری را برای افراد دارای معلولیت به طور کامل اجرا کنند. این مساله نیز تکلیفی است که از همین ابتدا که مدیران شهری و روستایی می خواهند مستقر شوند، برای آنها ایجاد می‌کنیم.
 

جمالی‌نژاد اضافه کرد: براساس مصوبه دیگر، شهرداری و دهیاری‌های منتخب اجرایی پایلوت شهرها و روستاهای دسترس‌پذیر با جدیت تمام نسبت به انجام امور و اقدامات مناسب سازی و دسترس پذیری محیط، معابر و اماکن عمومی به نظارت اقدام کنند و صاحبان ساختمان ها و اماکن با کاربری عمومی را نیز نسبت به انجام مناسب سازی ملزم کنند. این امر بسیار مهم است  و باید گزارش های فصلی و دوره ای باید داشته باشیم.
 

وی ادامه داد: همچنین باید جلسات قبلی ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور را پایش و نقاط ضعف و قوت را احصا کنیم. در آستانه هفته دولت هستیم و از سوی دیگر تغییر و تحول دولت و تغییرات شهرداران و دهیاران را داریم این فرصت مناسبی است که زحمات همکاران را تحویل آیندگان دهیم و مهم است که مسائل را برای دولت جدید ریل گذاری کنیم.  اگر مسئولان مستقر شوند جای پای اقدامات را نبینند و آن را مهم نبینند توجه ویژه ای به آن نمی‌شود، اهمیت کار باید از ابتدا برای آیندگان مشخص شود.

در این جلسه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره امیر جزء خراسانی معاون فقید دبیرخانه ستاد هماهنگی و مناسب سازی کشور، از تلاش های اعضا با اهدای لوح تقدیر شد.
 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.