×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

حرکت ۱۱ کاروان نوروزی در معابر منطقه ۴

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد خادمی با اشاره به حرکت کاروان نوروزی در محلات ۲۰ گانه منطقه گفت: برنامه‌های فرهنگی و هنری نوروز ۱۴۰۰ و اعیاد شعبانیه را در راستای ایجاد روحیه نشاط، تأمین آرامش روانی و افزایش امید به زندگی در شهروندان، در قالب ۱۱ کاروان نوروزی برگزار می‌شود.

او با تاکید بر بدیع بودن برنامه در شرایط ایام نوروز و اعیاد شعبانیه با توجه به اپیدمی کرونا اظهار داشت: با توجه به مسئله کرونا کاروان نوروزی سین سلامت به منظور هشدار و آموزش مسائل مربوط به مبارزه با کرونا طراحی و اجرا خواهد شد که در کاروان نوروزی و سین سلامتی چند عروسک با ماسک و در دست داشتن تابلوهای آموزشی حرکت می‌کنند و در این کاروان از چند نماد سفره هفت سین که نشانه سلامتی هستند نیز استفاده می‌شود.

خادمی در ادامه با اشاره به حرکت سایر کاروان‌های نوروزی گفت: ۱۰ کاروان دیگر با عناوین کاروان حاجی فیروز، تخم مرغ‌های رنگی، کاروان عروسکی اقوام، عروسک‌های نوروزی، اقوام ایران زمین، عمونوروزها، عروسک‌های غول پیکر، نوروزگاه سیار، سه چرخه‌های نوروزی و عروسک‌های محلی و بومی روزانه به مدت ۲ ساعت در فضاهای متناسب شهری محلات ۹ گانه حرکت خواهند داشت.

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه ۴ در تشریح برنامه‌های کاروانهای نوروزی گفت: در کاروانهای نوروزی برنامه‌های شاد و متنوعی شامل نوروز خوانی، اجرای آئین‌های محلی اقوام ایرانی، حرکت ارابه‌های حامل سفره هفت سین توسط عمو نوروز، اجرای نمایش عروسکی توسط عروسک‌های غول پیکر، حرکت کامیونت مجهز به استیج و سیستم صوت، حرکت سه چرخه‌های گل آرایی و رنگ آمیزی شده که راکبان آنها حاجی فیروزها و عمو نوروز هستند، در نظر گرفته شده است.

او افزود: همچنین اجرای شاد عروسک‌های بومی محلی از استان‌های آذربایجان، لرستان، بوشهر، خراسان و….. با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برای شهروندان منطقه ۴ در نظر گرفته شده است.

خادمی خاطرنشان کرد: حرکت کاروانهای نوروزی از ۲۰ اسفند ماه در محلات منطقه آغاز شده و تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.
 

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.