×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

پشت پرده اعتصاب برخی غرفه داران در میدان تره بار «جلال آل احمد»

به گزارش خبرنگار مهر، روز قبل بود که برخی از رسانه‌های معاند از اعتصاب غرفه‌داران میدان میوه و تره‌بار جلال‌آل‌احمد (قزل قلعه) به‌دلیل «گرانی» خبر دادند.

این در حالی است که پیگیری‌های خبرنگار مهر در خصوص ماجرای اعتصاب غرفه‌داران میدان تره بار جلال آل احمد حکایت از موضوع دیگری دارد.

طبق اعلام سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران و بر اساس آخرین نرخ‌گذاری صورت گرفته، قیمت هر کیلو گوجه فرنگی ۱۳,۹۰۰ تومان، سیب‌زمینی نو ۱۳,۶۰۰ تومان و سیب‌زمینی سردخانه‌ای ۱۱,۳۰۰ تومان است.

این در حالی است که قیمت اقلام فوق‌الذکر در سطح شهر به ترتیب ۱۸ هزار تومان، ۱۹ هزار تومان و ۱۶ هزار تومان است و بر این اساس قیمت هر کیلو گوجه فرنگی در میادین با سطح شهر ۲۳ درصد، سیب‌زمینی نو ۲۸.۵ درصد و سیب‌زمینی سردخانه‌ای ۲۹.۵ درصد اختلاف دارد.

اختلاف قیمت محصولات فرنگی از جمله گوجه فرنگی و سیب‌زمینی برخی از غرفه‌داران محصولات فرنگی را به فروش این اقلام به قیمت موجود در سطح شهر علاقه‌مند کرده‌است؛ اما با توجه به نرخ‌گذاری صورت‌گرفته، نمی‌توانند از این اختلاف قیمت بهره‌مند شوند.

بر همین اساس؛ برخی از غرفه‌داران این میدان در اقدامی هماهنگ و به‌قصد ایجاد کارشکنی، تصمیم گرفته بودند تا از آوردن برخی از محصولات فرنگی مانند گوجه فرنگی و سیب‌زمینی اجتناب کنند و با این اقدام، سبب ایجاد اخلال در عرضه مایحتاج عمومی شوند.

این در حالی‌است که پیگیری‌های خبرنگار مهر حکایت از این دارد که بر اساس قرارداد منعقد شده میان سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران و غرفه‌داران فرنگی، بهره‌برداران موظف به ارائه محصولات فرنگی هستند؛ اما برخی از این اشخاص با این توجیه که قیمت تعیین‌شده از سوی میادین برای آن‌ها صرفه اقتصادی ندارد و نمی‌توانند از سودی که نسبت به عرضه محصولات فرنگی در بازار آزاد وجود دارد، بهره‌مند شوند، تصمیم گرفته بودند تا از عرضه محصولات فرنگی اجتناب کنند.

در نهایت بر اساس پیگیری‌های خبرنگار مهر مشخص شد که بهره‌برداران خاطی در قزل قلعه خلع ید و جایگزین شدند.

در کنار تمامی این موارد؛ به‌نظر می‌رسد که صادرات سیب‌زمینی و گوجه فرنگی و ارزآوری ناشی از صادرات، برای تولیدکنندگان این محصولات جذابیت ایجاد کرده و کمبود این محصولات بی‌ارتباط با موضوع صادرات نیست.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.