×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

پیش‌بینی اعتبار بالغ بر چهار هزار میلیارد تومانی برای ناوگان اتوبوسرانی تهران در سال جاری

به گزارش خبرنگار شهر، در حال حاضر ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران پنج هزار و ۳۳۵ دستگاه اتوبوس دارد که از این تعداد دو هزار و ۳۱۰ دستگاه فعال و سه هزار و ۲۵ دستگاه فرسوده هستند. در این میان ۳۰۸ دستگاه مینی‌بوس نیز فعال است.

این ناوگان دارای ۲۱۷ خط عمومی و خصوصی است و طول خطوط آن به دو هزار و ۷۱۸ کیلومتر می‌رسد.

با توجه به آنچه پیش از این از سوی مسئولان مدیریت شهری اعلام شد، تهران به دو هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس جدید نیاز دارد و دو هزار و ۳۵۰ دستگاه نیز باید پس از نوسازی وارد چرخه حمل و نقل شود.

در راستای توسعه حمل و نقل در سال گذشته ۱۱۰ دستگاه اتوبوس نو تا پایان آبان ماه وارد ناوگان و ۶۵ دستگاه تحویل داده شد؛ همچنین ۱۵۰ دستگاه اتوبوس تک‌کابین و ۱۵۰ دستگاه اتوبوس دو کابین در سال گذشته اورهال، مخزن ۵۰۰ دستگاه اتوبوس گازسوز بازسازی و ۲۰ دستگاه ون به سامانه معلولان اضافه شد.

بر اساس برنامه‌های پیش‌بینی شده میان‌مدت، ۱۵۰ دستگاه اتوبوس برقی با مشارکت بخشی خصوصی، ۵۰۰ دستگاه اتوبوس با استفاده از اوراق مشارکت و منابع شهرداری و دو هزار دستگاه از طریق تهاتر نفت به ناوگان اتوبوسرانی پایتخت اضافه می‌شود.

علاوه بر این، ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی خاص با ظرفیت ۹۰ نفر مسافر ایستاده و نشسته و با حداکثر سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت خریداری خواهد شد.

در سال جاری چهار هزار و ۳۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای ناوگان اتوبوسرانی پیش‌بینی شده که از این میزان اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومان به خرید اتوبوس، ۵۵۰ میلیارد تومان به تجهیزات و نوسازی، هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان مابه‌التفاوت بلیت و هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان برای خرید و بازسازی هزار دستگاه اختصاص یافته است.

انتهای پیام/

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.