×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

بازدید وزیر کشور از پروژه های عمرانی لرستان / وحیدی: رویکرد توسعه استان‌ها توجه به ظرفیت بومی نه درآمدهای نفتی باشد/ ایجاد جاذبه برای سرمایه گذاران و هزینه کرد نقدینگی در بخش تولید ضروری است

احمد وحیدی وزیر کشور به همراه  جمالی نژاد معاون وزیر و رییس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور۱۶ اسفند به منظور بررسی مسائل توسعه ای و عمرانی استان لرستان و پیگیری اجرای مصوبات سفر رییس جمهوری از این استان بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، وزیر کشور و هیات همراه در این سفر یک روزه از چندین طرح عمرانی و اقتصادی و فرهنگی و درمانی شهرستان های کوهدشت و پلدختر و مناطق شهری خرم آباد بازدید کردند.

وحیدی روز در حاشیه بازدید از بیمارستان کوهدشت بیان کرد: در سد سیمره سرمایه گذاری بیشتری در حوزه شیلات باید انجام شود و در قرار اولیه با یک هزار تن ظرفیت تولید آبزیان پیش بینی شده و تلاش می‌شود که این سرمایه گذاری به ۲ هزار تن ارتقا یابد.
 
وی اظهار داشت: همچنین در راستای پوشش زمین‌های کشاورزی این منطقه باید با وزارت نیرو در جهت تخصیص سهمیه موضوع مطرح شود و در راستای آبگیری این سد که ظرفیت یک میلیارد متر مکعب بیشتر تا کد ارتفاعی۷۲۳ متر را دارد و باید برخی زمین ها و منازل اطراف این سد خریداری شود.
 
وزیر کشور ادامه داد: همچنین با توجه به ظرفیت بزرگ انارستان در این منطقه حدود یک هزار و ۲۰۰ هکتار زمین زیرکشت انار است ولی صنایع تبدلی لازم وجود ندارد که تلاش می شود این ظرفیت بزرگ در برنامه ریزی ها مورد توجه قرار گیرد.
 
وی با اشاره به بیمارستان کوهدشت بیان کرد: این بیمارستان ۲۵ درصد پیشرفت دارد و پس از مدتی رکود از زمان سفر آیت الله رییسی به لرستان این طرح فعال شده و قرار بر این است که طی ۲ سال تکمیل و تامین اعتبارهای لازم در این راستا انجام شود.

وحیدی گفت: در سفر رییس جمهور ۲۰۰ میلیارد تومان برای این طرح مصوب شده است و مابقی نیز باید با کمک بانک ها با استفاده از ماده ۵۶ قانون تامین اعتبار شود.

وی افزود: در راستای سد معشوره در سفر ریاست جمهوری مورد تاکید قرار گرفته است و نیازمند اعتبارهای قابل توجه است و اکنون تنها ۱۰ درصد پیشرفت دارد و تلاش می شود منابع تامین اعتبار این طرح پیگیری شود.

وزیر کشور همچنین در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان لرستان گفت: توسعه کشور باید از درون استان‌ها انجام شود و استانداران باید با ابتکار عمل و خلاقیت زمینه‌های توسعه را متناسب با ظرفیت‌های بومی بدون توجه به درآمدهای نفتی فراهم سازند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ظرفیت‌های توسعه‌ای و عمرانی استان لرستان اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین ظرفیت استان همین آب، خاک و منابع طبیعی استان است که باید به نحو موثری فعال و در جهت آبادانی مورد بهره‌داری قرار گیرد.

دکتر وحیدی بر ضرورت توسعه کشور از درون استان‌ها با نگاه بومی و اقلیمی تاکید کرد و افزود: خلاقیت و ابتکار عمل برای توسعه همه جانبه استان‌ها امری جدی است و باید دنبال شود.

وزیر کشور افزود: برای شکوفایی ظرفیت ها دانش کافی، شناسایی کارآفرینان و تشویق آنان، ایجاد جاذبه برای سرمایه گذاران با بستر فرهنگی، اجتماعی و امنیتی و هزینه کرد نقدینگی در بخش تولید، ضروری است.

وحیدی بیان کرد: در این راستا مسوولان باید با سرمایه گذاران خوشنام صحبت و مشکل آنان را با حضور مدیران کل حل کنند و در صورت نیاز به اختیارات استانی و ویژه، موارد مورد نظر را به وزارت کشور و دولت پیشنهاد دهند.

 وی همچنین با اشاره به اینکه امروز در یک نقطه جدید و تحولی قرار داریم گفت: جمهوری اسلامی تاکنون مسیر پر از خطری را با سلامت طی کرده است و در اوضاع آشفته دنیا، باوجود همه فشارهایی که بر کشور وارد شده اما حرکت و رفتار ما منطقی‌ترین، اصولی‌ترین، اخلاقی ترین و هدفمند ترین راهی است که در دنیا وجود دارد.

وحیدی با بیان اینکه آینده کشور با تلاش و پیشرفت همه جانبه درخشان خواهد بود؛ گفت: مشکلات و چالش‌ها با مدیریت جهادی قابل حل است.

وی همچنین با بیان اینکه فرد بیکار هویت اجتماعی خود را از دست می دهد گفت: باید بیش از هرچه بر اشتغال تاکید کنیم چراکه موجب حل آسیب های اجتماعی، افزایش تولید و نرخ رشد  می شود.
 
وزیر کشور تاکید کرد: باید با نگاه اسلامی به رفع آسیب های اجتماعی توجه کنیم، برنامه فوری برای حل این مسایل تدوین شود و چنانچه در شهری کانون بحران آسیب های اجتماعی وجود دارد باید به سرعت در دستور بررسی و اقدام قرار گیرد.
 
وحیدی ادامه داد: عادی سازی برخی مسایل، در دستور کار دشمن قرار دارد که یکی از این موارد این است که موضوعاتی همچون آسیب های اجتماعی عادی شود بنابراین مسوولان نباید اجازه تحقق این اهداف را بدهند.
 
وزیر کشور در حاشیه جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه در جمع خبرنگاران گفت: درراستای مصوبات سفر رییس جمهوری به لرستان حدود یک هزار میلیارد تومان اعتبارات نقدی به این استان تخصیص یافت.
 
وی اظهار داشت: بازدیدهایی از شهرها و پروژه های این استان داشتم ضمن اینکه سرمایه گذاری هایی در حوزه شیلات، انار و انجیر دراستان صورت گرفته است؛ حل مسایل در برخی موضوعات استانی باید سرعت بیشتری بگیرد.
 
وحیدی همچنین در خصوص موضوع سفرهای نوروزی  گفت: رعایت مقررات بهداشتی در سفرهای نوروزی، ضرورتی جدی برای مهار بیماری کروناست و در این خصوص استانداران بایستی نظارت جدی به عمل آورند.

 وی اضافه کرد: در راستای ایمن سازی سفرهای نوروزی، کمیسیون ایمنی سفرها برای کاهش حوادث جاده ای و کنترل سفرها از لحاظ رعایت مقررات بهداشتی باید تشکیل شود و این سفرها نباید موجب افزایش بیماری در سطح کشور گردد.
 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.