×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

سازندگان ساختمان از سال ۹۸ به بعد موظف به پرداخت بهای ایمنی شدند

به گزارش خبرنگار مهر، اصلاح ماده دوم مصوبه تأمین منابع مالی پایدار سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و راهکارهای ارتقاء کمی و کیفی تجهیزات و آموزش شهروندان شهر تهران در جلسه امروز شورای شهر مورد بررسی قرار گرفت.

زهرا صدراعظم نوری از سوی کمیسیون های سلامت، محیط زیست و خدمات شهری و برنامه و بودجه در توضیح این طرح گفت: در سال ۹۵ شورای شهر مصوبه‌ای را تصویب کرد که بر اساس آن به شهرداری اجازه اخذ عوارض بهای ایمنی از ساختمان ها داده شده است. در مصوبه سال ۹۵ به شهرداری تکلیف می شود که از سال ۹۶ این مصوبه اجرا شود اما شهرداری به دلیل عدم فراهم کردن ساز و کار های لازم، آن را از سال ۹۸ اجرا می کند.

وی افزود: لذا در بهایی که اخذ می کند معمولاً عنوان جایزه خوش حسابی یا جریمه را تلقی می کند. حال شهرداری امکان جایزه را برای ساختمان های ساخته شده در فاصله سال های ۹۶ الی ۹۸ ندارد لذا از شورا می خواهم موضوع اخد بهای ایمنی را از سال ۹۶ به سال ۹۸ منتقل کند.

این عضو شورای شهر عنوان کرد: شورای شهر باید دستگاه نظارتی بر شهرداری و مصوبات خود باشد و وقتی مصوبات ما اجرا نمی شود ما باید آن را پیگیری کنیم. این مصوبه از سال ۹۶ اجرا نشده لذا شهرداری برای اجرای فعلی آن نیاز دارد که تاریخ اجرای قانون برای آن تغییر کند.

سپس علی اعطا سخنگوی شورای شهر در سوالی گفت: سوال مهم این است که رقم بهای ایمنی برای ساختمان ها در طول این مدت چقدر است؟

مهدی داوری رئیس سازمان آتش نشانی در پاسخ به اعطا عنوان کرد: این رقم برای دو سال ۹۶ الی ۹۸ برابر با ۴۰ میلیون تومان است. در آن زمان سامانه املاک باید به سامانه آتش نشانی متصل می شده تا لایحه اجرا شود که متاسفانه انجام نشده است اما حال از سال ۹۸ اجرا شده است.

در نهایت این طرح با ۱۶ رای موافق به تصویب رسید.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.