×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

مدیرعامل مترو از شهروندان عذرخواهی کرد

به گزارش خبرنگار شهر، علی عبدالله پور مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه که مهمان برنامه تهران ۲۰ بود در تشریح جزئیات توقف قطار در ایستگاه مترو تئاتر شهر که صبح امروز -۲۹ ابان ۱۴۰۰- اتفاق افتاد، گفت: ساعت ۰۷:۰۵ دقیقه صبح امروز قطار در ورودی تونل ایستگاه تئاتر شهر با درگیری ترمز رو به رو و متوقف شد تا عملیات سازی ترمز آزاد انجام شود.

عبدالله پور با بیان این مطلب که راهبر قطار تلاش کرد درگیری ترمز با کوپ(ضربه به قطار جلویی)  قطار حل و ترمز آزاد شود، گفت: باید کوپ قطار به گونه  ای انجام شود که برای قطار و مسافران مشکلی پیش نیاید و برای همین راهبران قطار تلاش کردند اتصال ترمز های را از زیر قطار آزاد کنند ؛ هر دو تا قطار پس از آزاد سازی ترمز وارد ایستگاه و مسافران پیاده شدند. 

عبدالله پور ادامه داد: در زمان بروز نقص فنی مسافرانی که کار واجب داشتند قطار را ترک کردند و عده ای از مسافران نیز روی سکو منتظر بودند و به دلیل آنکه نقص فنی در آن ساعت صبح بسیار نگران کننده بود از همه مردم و مسافران عذر خواهی می کنم.

او با تاکید بر این نکته که با اولین گزارش در ایستگاه حاضر شدم تا سریع مشکل حل شود، گفت: راهبر قطار بعد از اطلاع از نقض فنی باید کابین راهبری را ترک کند تا عملیات کوپ را انجام دهد و برای همین بعد از اطلاع رسانی نقص فنی از کوپه راهبری خارج می شود و به همین دلیل تماس اضطراری با او قطع می شود .

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو در پاسخ به این سوال که شکل عمل در این موارد اضطراری به چه شکل است، گفت: اگر شرایط اضطراری باشد تخلیه مسافران انجام می شود و در این حادثه که از 
۰۷:۰۷ تا ۰۷:۴۰ طول کشید ، در مرحله نخست قطع برق انجام می شود که کار درستی نیست و در این مواقع ما در مترو تهران دستورالعمل های استاندارد های دنیا که همان کوپ قطار است را اجرا می کنیم.

در ادامه این برنامه تلویزیونی عبدالله پور در پاسخ به این سوال که سرانجام احداث مترو پرند به کجا رسید، گفت: در حال حاضر مراحل عقد قرارداد ساخت در حال انجام است و به زودی ساخت مترو پرند در دستور کار قرار می‌گیرد. مترو پرند برنامه قطعی مدیریت شهری است و در کوتاه مدت عملیات احداث آن آغاز می شود.

او در تشریح برنامه های حمل و نقل ریلی پایتخت برای بازگشایی مدارس نیز گفت: اتفاقی که در حال حاضر در دستور کار است قرار گرفتن قطار های در رده اورهال در چرخه فعالیت است . اتفاق امروز نشان داد که مدت زمان زیادی از زمان اورهال مترو گذشته است اما این به معنی نگران شدن شهروندان برای تامین ایمنی آنها نیست.

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو افزود : به دلیل کمبود قطعات و نقدینگی موضوع اورهال قطارهای مترو به تعویق افتاده است که با حضور آقای زاکانی شهردار تهران کمیته های  شناسایی و تامین منابع مالی در این زمینه تشکیل شده است.

عبدالله پور با بیان این مطلب که ۲۰ درصد قیمت قطار، هزینه اورهال آنها می شود، گفت: تقاضا دارم همه دستگاههای مدیریتی به مترو و توسعه آن کمک کنند. اینکه شهرداری بتوانند به تنهایی ناوگان عمومی (مترو و اتوبوس) را  تامین کند نگاه خوش بینانه است .

او با ابراز امیدواری کرد که در روزهای آینده چند رام قطار اورهال شده برای سرویس دهی بهتر به چرخه ناوگان اضافه شود.

عبدالله پور با اشاره به اورهال (تعمیرات اساسی) چند رام قطار مترو در آینده، بیان کرد: درحال حاضر حداقل سرفاصله زمانی در خطوط مترو ۴ دقیقه است. البته در تعدادی از خطوط به علت تکمیل نبودن خط، سرفاصله زمانی بیش از ۴ دقیقه است. همچنین تقریباً روزانه ۲ هزار و ۱۰۰ حرکت در مترو تهران انجام می‌شود.

او در ادامه اضافه کرد: در دوران کرونا فاصله‌ اجتماعی که مسافران باید رعایت می‌کردند با این تعداد حرکت، پوشش داده شده است؛ همه قطارها وارد چرخه بهره برداری شده‌اند و تلاش شده است که سرفاصله زمانی قطارها از لحاظ فنی به صورت مناسب، اجرا شود.

او با بیان اینکه طی سه الی چهار سال گذشته به معوقات اورهال قطارها رسیدگی نشده است، عنوان کرد: این درحالی‌ست که مدیریت ششم شهری دیدگاه جدیدی نسبت به مترو دارد و می‌خواهد که قطارها را به سرعت وارد چرخه بهره برداری کند.

۷۰ درصد قراردادهای جدید منطبق بر توان داخلی است

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با اعلام اینکه ۶۸ دستگاه واگن مترو و پنج دستگاه واگن مترو تهران-کرج تا انتهای امسال اورهال خواهند شد، افزود: تلاش می‌شود که ظرفیت فعلی ناوگان با قطارهای مناسب حفظ شود تا اتفاقات بدی نظیر امروز رخ ندهد. این تعداد قطار برای سرفاصله زمانی استاندارد کم است و باید به فکر خرید ناوگان قطار جدید باشیم.

عبدالله پور در ادامه گفت: دو قرارداد در این‌باره منعقد شده و امید است که تا دو سال آینده از قطارهای این دو قرارداد وارد ناوگان شود. یکی از محوریت‌های معاونت حمل و نقل اضافه کردن قطار به خطوط مترو است.

او در پاسخ به این پرسش که قرارداد داخلی است یا خارجی، توضیح داد: ۷۰ درصد قرارداد منطبق با ظرفیت تولید داخل منعقد شده و ۳۰ درصد قطعات نیز باید از خارج تأمین شود چرا که امکان تولید در کشور وجود ندارد.

به گفته مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه؛ تا پایان امسال خطوط ۶ و ۷ به صورت کامل بهره برداری خواهد شد.

عبدااله پور با بیان اینکه بهره برداری از هر ایستگاه حدود ۲ دقیقه به زمان سیر سفر اضافه می‌کند، گفت: اگر هر دو ایستگاه سرفاصله زمانی ۴ دقیقه داشته باشند، به یک رام قطار نیاز خواهد بود. همزمان با بهره برداری از ایستگاه‌های جدید، سعی می‌شود که با همین قطارهای موجود سرفاصله زمانی اندکی افزایش یابد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.