×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

تحول جامعه در گرو عدالت، آزادی، عقلانیت و معنویت

به گزارش شهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران، دوشنبه- ۳ آبان ۱۴۰۰- در جلسه تودیع و معارفه معاونین شهرداری ضمن تبریک ولادت پیامبر و امام صادق (ع) گفت: توفیق داریم که بتوانیم با هم و در کنار هم خلق خدمت را در شهر رقم بزنیم. 

شهردار تهران ادامه داد: موضوع بعثت، هدف عالی آن و نقطه شروع آن در حقیقت پایه گذار جریان حق در طول تاریخ است. همه انبیا آمدند که دین مبین اسلام را آجر به آجر بچینند، این مسیر در طول تاریخ اتقاق افتاده و در نهایت به پیامبر اسلام رسید و ایشان در ۴۰ سالگی در  بعثت، این باغ و مسیر هدایت را به روی جامعه بشری گشودند. 

زاکانی با بیان اینکه پیامبر اسلام در ۴۰ سالگی کمال پیدا کردند، بیان کرد: این اتفاق با امامت ادامه پیدا کرد تا به فضل الهی بتواند در نهایت راه منجر به یک حاکمیت همه جانبه در گیتی شود. همه ما چشم انتظار امام عصر و زمینه ساز حضور او هستیم. 

او افزود: نقش امام صادق(ع) در مذهب جعفری را باید مورد توجه قرار داد و به آن تمسک جست و با حرکت در مسیر حق گام به گام خود را در زمینه حضور امام عصر شریک کنیم. 

شهردار تهران عنوان کرد: مقام معظم رهبری نکته‌ای را فرمودند و جامعه را دو گروه خواص و عوام تقسیم کردند و این دو دسته را هم به حق و باطل تقسیم کردند و فرمودند خواص، جامعه را هدایت می‌کنند و ادامه دادند که هر اتفاقی در جهان بیفتد به دست این دو گروه است. 

زاکانی تاکید کرد: خواص ۳ ویژگی بصیرت به جا،  زمان آگاهی و قدرت شجاعت برای برخاستن احقاق حق را دارا هستند.کسوت خواص جان برکف زمینه ساز حضور خواهد شد. اگر ما به میلاد های باسعادت در ربیع می بالیم، باید در مسیر این دو گل عزیز از ۱۴ معصوم حرکت بکنیم باید خودمان را به ویژگی‌های این عزیزان معتصف کنیم تا بتوانیم جامعه را متحول سازیم. 

او در ادامه گفت: برای تحول جامعه باید بر عدالت، آزادی، عقلانیت و معنویت تاکید کنیم چون این موارد باعث پیشرفت همه جانبه محیط پیرامون می شود. امید است تا همه این ۴ مورد را بتوانیم اجرا کنیم. 

شهردار تهران ذکر کرد: از ۲ ماهی که از حضور اینجانب می‌گذرد، مسیر را به همراه هم طی کردیم، در ابتدای مسیر با مسئولان و معاونان دوره قبل همراه بودیم که از زحمات آن‌ها قدردانی می کنم. 

زاکانی با اشاره به اینکه کار در شهرداری سخت است، افزود: اداره شهر فوق العاده پیچیده و سخت است که با زحمت این اتفاق رقم می خورد. دوستان سال‌ها این زحمت را در معاونت ها وسازمان‌ هابه دوش داشتند.تک تک دوستان زحمت کشیدند و مانند یک دو امدادی مسیر را طی کردند. این مسیر برای آن باقیات و صالحات و برای ما هم انباشت تجربه است. 

او اضافه کرد: از طرفی هم جای تشکر دارد از دوستانی که قبول مسئولیت کردند، چون در جمهوری اسلامی قبول مسئولیت روی مین خوابیدن است و مهم این است که خروجی کار اثرات تحولی جدی را در شهر داشنه باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.