×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

برنامه های تهران ۱۴۰۰ ربطی به تغییر قرن ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، برنامه‌های شهرداری تهران برای نوروز ۱۴۰۰ که در قالب رویداد تهران ۱۴۰۰ برگزار می‌شود، رنگ و بوی متفاوتی دارد و جنجال‌های بسیاری به دنبال داشت. از برگزاری کاروان‌های عروسکی در خیابان‌ها و محلات شهر تهران که با جذب جمعیت در روزهای کرونایی همراه بود، تا شروع سال جدید با توپ در کردن در میدان آزادی و هراس دوستداران میراث فرهنگی و کارشناسان این حوزه از آسیب رسیدن به این بنای تاریخ برج، و جنجال حذف سیاهی از چهره حاجی فیروز، اما گویا قرار نیست این حاشیه‌ها تمامی داشته باشد.

هنوز انتقادات به بی توجهی به سیاه پوش نشدن شهر در ایام محرم و تاخیر در انجام این ماموریت پایان نیافته که محمد جوادی یگانه معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران درباره برگزاری برنامه‌های نورافشانی و آذین بندی شهر به مناسبت نیمه شعبان که با نهمین روز از فروردین ۱۴۰۰ مصادف شده است، به خبرنگار مهر گفت: ما برای اجرای برنامه‌هایی از این دست به تنهایی و بدون همراهی مردم با مشکل مواجهیم.

وی با اشاره به اینکه تنها ۱۵ درصد از فضای موجود بیلبوردهای شهری در اختیار شهرداری است، ابراز داشت: ما سعی کردیم ظرفیتمان را افزایش دهیم اما از قدیم‌الایام این جشن با مشارکت مردم برگزار می‌شده و نباید بیش از این توقع داشت.

برنامه‌های رویداد ۱۴۰۰ به آغاز قرن جدید ارتباطی ندارد

وی افزود: اما برنامه‌های فرهنگی _ اجتماعی ما در ایام با توجه به تغییر رویکرد شهرداری در سال ۱۴۰۰ و توجه به ابعاد اجتماعی شهر در ایجاد کوچه دوستی، شهر امن، میدانگاه‌ها و فضای گذر و ایجاد برخی تغییرات در هویت‌های بصری متمرکز شده است.

جوادی یگانه در خصوص تغییرات برنامه‌های آغاز قرن جدید شهرداری تهران با وجود اعلام مرکز تقویم مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، مبنی بر شروع قرن جدید از سال ۱۳۰۱، نیز گفت: برنامه‌های ما تغییر نکرده است.

وی در ادامه توضیح داد: برنامه‌های آغاز قرن میلادی هم در کشورهای اروپایی در سال ۲۰۰۰ انجام شد نه سال ۲۰۰۱، و ما به ملاحظه فیزیکی نجومی دقیق کار نداریم و تهران ۱۴۰۰ را با توجه تغییر عدد دنبال می‌کنیم و برنامه ما بر روی آغاز قرن ۱۵ نیست.‌

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.