محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) شهرداری تهران در گفتوگو با «شهر» از آمادگی کامل و همکاری نزدیک این سازمان با ستاد مدیریت بحران کرونای شهرداری تهران در راستای توسعه واکسیناسیون کووید- ۱۹ و آمادهسازی سامانه «تهران من» در این رابطه خبر داد گفت: یکی از اقدامات انجام شده، ایجاد امکان ارزیابی و نظرسنجی درباره مراکز واکسیناسیون تحت پوشش ستاد کرونای شهرداری تهران است که در قالب فرمهای الکترونیک و بر بستر تلفن همراه از سوی ارزیابان و عموم مردم انجام میشود.
او برقراری زیرساخت ارتباطی و تجهیز مراکز واکسیناسیون را یکی دیگر از سرفصلهای اقدامات انجام شده عنوان کرد و توضیح داد: ارتقاء و بهروزرسانی تجهیزات رادیویی مراکز واکسیناسیون، بهینهسازی شبکه ارتباطی و فراهمسازی ارتباط اینترنت و اینترانت از طریق شبکه فیبرنوری و همچنین تامین و راهاندازی تجهیزات سختافزاری برای مراکز واکسیناسیون ثابت و سیار از جمله اقداماتی بود که در کمترین زمان ممکن انجام شد تا مراکز واکسیناسیون به سرعت وارد مدار شوند و ارایه خدماتشان به شهروندان آغاز شود.
به گفته فرجود، راه اندازی امکان درخواست واکسیناسیون کرونا در منزل برای اقشار خاص، مشاوره و اطلاعرسانی کرونا در مرکز تماس (میز خدمت) سرشماره ۱۳۷ با قابلیت پشتیبانی ۲۴ ساعته نیز از برنامههای در دست اقدام است.
او به ظرفیت سامانه «تهران من» با حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار کاربر اشاره کرد و گفت: اپلیکیشن «تهران من» در چند مرحله اقدام به اطلاعرسانی به شهروندان کرده و ظرفیتهای این سامانه در حوزههای اطلاعرسانی، ارائه گزارشهای تحلیلی و نیز آموزش به شهروندان آماده خدمت به ستاد کرونا است؛ همچنین اطلاعات مرکز واکسیناسیون بر روی نقشه شهر تهران بارگذاری شده است.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران گفت: در راستای استفاده از ظرفیت داوطلبان در ارائه خدمات به شهروندان و شهر، سازمان فاوای شهرداری تهران در حال راهاندازی سامانهای جامع با هدف مدیریت فعالیتهای داوطلبانه و ارتباط با داوطلبان در حوزههای مختلف است که با اولویت تعامل با داوطلبان در حوزه خدماتدهی کرونا، به زودی راهاندازی میشود.