×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

ارتقای کیفیت زندگی روستائیان با تقویت مسکن روستایی

به گزارش روستانوز به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن فارس، عطاءالله زمانی در حاشیه بازدید از طرح‌های عمران روستایی و توسعه و محرومیت زدایی خفر با اشاره به برخی قابلیت‌های توسعه در این شهرستان، گفت: بنیاد مسکن از نخستین دستگاههایی بود که در شهرستان خفر بنیان نهاده شد و شکل گرفت و مبنای توسعه قرار گرفت.

زمانی مسکن روستایی را محلی برای زندگی، کار و تولید دانست و اظهار کرد: بنیاد مسکن با این نگاه که مسکن روستایی جایی برای این سه مولفه اصلی زندگی است که مناطق محروم و از جمله در شهرستان خفر اقدام به ساخت مسکن برای محرومان کرده است،

مدیرکل بنیاد مسکن فارس اضافه کرد: از دیدگاه اقتصادی مسکن روستایی بر سرمایه گذاری، تولید و اشتغال روستا اثرگذار است. پیشینه مشارکت روستاییان در ساخت مسکن و وجود نیروی کار ساده و نیمه ماهر و دسترسی به زمین ارزان، امکان ساخت مسکن را به صورت تدریجی و با هزینه کم فراهم می‌کند.

زمانی ادامه داد: ایجاد اشتغال پایدار در روستاهای شهرستان خفر، افزایش بهره وری شاغلان از طریق آموزش و بهبود مهارت‌ها و در نهایت افزایش تولید در روستاهای این شهرستان به افزایش درآمد واقعی خانوار و کاهش فقر می‌انجامد.

او خاطرنشان کرد: علاوه بر این بخش ساختمان و مسکن در اقتصاد روستا، پس از کشاورزی بیشترین سهم را از شاغلان در زیربخش‌های اشتغال روستایی داشته است.

خسرو جوکار، مدیر بنیاد مسکن خفر نیر بیان کرد: بنیاد مسکن از همه ظرفیت‌های قانونی برای ایجاد انگیزه ماندگاری روستاییان در مناطق روستایی بهره گیری کرده و اقدامات جهادی دراین راستا برای تامین معیشت و ایجاد انگیزه ماندگاری و کاهش مهاجرت‌ها بوده است.

او اضافه کرد : در پی فرمان حضرت امام در ۲۱ فروردین ۱۳۵۸ و افتتاح حساب ۱۰۰ و توجه عموم به این امر مهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فعالیت خود را آغاز کرد.اساسنامه بنیاد در تاریخ هفدهم آذرماه سال ۱۳۶۶ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و طبق آن وظایفی بر عهده این نهاد گذارده شده است.

جوکار با ارائه گزارشی از اقدامات در این شهرستان گفت: در راستای توسعه روستایی و محرومیت زدایی در سالی که گذشت  مقاوم سازی ۱۵۱ واحد مسکونی با اعتبار ۷۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال انجام شده است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان خفر در ادامه از  پرداخت ۵۲ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه تعمیرات با همکاری بانکهای عامل بالغ بر ۷ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال دراین شهرستان خبر داد و گفت:  پرداخت ۱۸۲ فقره تسهیلات مسکن محرومین با اعتبار بالغ بر ۹۱ میلیارد ریال و  پرداخت ۱۸۲ فقره کمک بلاعوض مسکن محرومین با اعتبار بالغ بر ۵۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از دیگر فعالیت‌ها در راستای توسعه روستایی در این شهرستان است.

جوکار ، پرداخت ۴۱ فقره تسهیلات وام احداثی حوادث روستایی و شهری با اعتبار ۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و  پرداخت ۴۱ فقره کمک بلاعوض احداثی روستایی و شهری حوادث با اعتبار ۱۱ میلیارد و ۸۹۰ میلیون ریال را هم از دیگر کارکردهای بنیاد مسکن در سال گذشته برشمرد و گفت:  پرداخت ۸۰ فقره کمک بلاعوض تکمیلی با اعتبار ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال و پرداخت ۶۵ فقره تسهیلات وام تعمیری حوادث روستایی و شهری با اعتبار ۹ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال در سال گذشته پیگیری و انجام شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.