×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

طرح چکاپ سلامت زنان سرپرست خانوار پایتخت آغاز شد

اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران با همکاری مناطق ۲۲گانه و با استفاده از ظرفیت‏‌های شرکت «شهرسالم» طرح «چکاپ سلامت عمومی زنان» را اجرا کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران، مریم اردبیلی با اعلام این خبر اظهارکرد: حفظ و ارتقای سلامت عمومی زنان سرپرست خانوار شاغل در مراکز توانمندسازی کوثر و بازارچه‎های خود اشتغالی به دلیل نقش آنها در مدیریت اقتصاد خانواده و فرزندپروری از اهداف اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران است؛ از این رو تلاش کردیم با برنامه‏ریزی در راستای حفظ سلامت افراد تحت پوشش خود در مناطق ۲۲گانه، شرایط چکاپ سلامت را برای زنان ۴۰سال به بالای شاغل در مراکز توانمندسازی کوثر و بازارچه‌‏های خوداشتغالی مهیا کنیم.

مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران ادامه داد: طرح «چکاپ سلامت عمومی زنان» از ابتدای مردادماه با همکاری شرکت «شهر سالم» و در سطح مناطق ۲۲گانه مطابق با سهمیه اعلامی از سوی مناطق آغاز و مطابق آمار اعلام شده حدود یکهزار و ۵۰۰ نفر در این طرح شرکت کرده‏‌اند.

به گفته وی، آزمایش‎های تخصصی ، ماموگرافی، سونوگرافی، نوار قلب، بینایی‎سنجی، شنوایی‌سنجی و… بخشی از خدمات درمانی است که در کلینیک‏‌های منتخب طرح، به زنان تحت پوشش ارائه شده است.

اردبیلی تصریح کرد: همچنین مقرر شده تا مناطق ۲۲گانه، پس از پایان چکاپ نسبت به دریافت نتایج و پرونده مددجویان اقدام کرده و آن را در اختیار اداره کل امور زنان و خانواده و مخاطبان طرح قرار دهند. به عنوان اقدام نهایی هم، هر منطقه زنانی را که نیازمند دریافت خدمات مراقبتی بیشتری هستند یا مشکات حاد سلامتی دارند را برای ادامه روند درمان به اداره کل اموز زنان و خانواده معرفی خواهد کرد.

مشاور شهردار تهران در امور زنان و خانواده یادآورشد: منطقه ۵ با ۱۶۱ نفر، منطقه ۲۰ با ۱۴۱ نفر، منطقه ۱۷ با ۱۳۷ نفر و منطقه ۱۸ با ۱۲۴ نفر بیشترین تعداد متقاضی در طرح «چکاپ سلامت عمومی زنان» را داشته‌اند.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.