×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

خطر سیل روستاهای آذربایجان غربی را تهدید می کند

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، یاسر رهبر دین امروز ۵ اردیبهشت در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل بنیاد مسکن آذربایجان غربی که در سالن جلسات اداره برق برگزار شد، افزود: در حال حاضر در  ۳۵درصد از روستاهای استان طرح هادی اجرا شده که نسبت به متوسط کشوری که ۵۲درصد است ، عقب مانده هستیم.

وی با اشاره به اینکه ۳۶درصد جمعیت آذربایجان غربی را جمعیت روستایی تشکیل می دهد، تصریح کرد: با این وجود متاسفانه نگاه ویژه ای در بخش اجرای طرح هادی و تزریق اعتبار به روستاهای استان نشده است.

رهبردین با اشاره به اینکه آذربایجان غربی دارای ۲۰۵۸روستای بالای ۲۵خانوار است، خاطر نشان کرد: از این تعداد ۹۶۶روستا نیازمند سریع بازنگری طرح هادی هستند که اگر در کمترین زمان این طرح اجرایی نشود شاهد مهاجرت به شهرها و گسترش حاشیه نشینی خواهیم بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: عمران روستایی در روستاهای استان باید جز اولویت های بنیاد مسکن مرکز قرار گیرد.

رهبردین با اشاره به اینکه آذربایجان غربی جز ۵ استان آبی کشور است، یاد آور شد: در کنار زلزله خیز بودن استان، با توجه به وجود ۹۰ هزار کیلومتر رودخانه اصلی و فرعی ،خطر سیل نیز روستاهای استان را تهدید می کند که باید بنیاد مسکن در بحث احداث دیوار ساحلی توجه جدی داشته باشد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط استان نیازمند نگاه ویژه و رسیدگی بهتر از مرکز در امر نوسازی، بازسازی روستاهای استان هستیم.

به گزارش ایسنا، در ادامه حکم انتصاب برزگر به عنوان مدیر کل بنیاد مسکن آذربایجان غربی به وی اعطا و از زحمات بدلی قدردانی شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.