×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

دهکده مهربانی جای امن سگ های بلاصاحب

به گزارش شهر، تا چند سال پیش سگ های شهر تهران از پا در می آمدند و اعتراض دوستداران حیوانات نیز کار به جایی نبرد و فقط کشتار سگ ها را برای مدتی در صدر خبرها نگه می داشت و بعد از مدتی این خبرها از تب و تاب می افتاد و سگ ها یکی پس از دیگری کشته می شدند. پس از چندی اما بالاخره اعتراضات، مهربانی با حیوانات بلاصاحب به مطالبه جامعه تبدیل شد.

به همین دلیل احداث و توسعه دهکده های مهربانی برای نگهداری حیوانات بلاصاحب در دستور کار شهرداری قرار گرفت و احداث و راه اندازی دهکده مهربانی به مساحت (۱۷ هزار متر مربع) و به ظرفیت ۱۰۰۰ قلاده جهت نگهداری از سگ های بلاصاحب از اقدامات این دوره برای حفاظت محیط زیست بود.

علی نوذر پور، شهردار سابق منطقه ۲۲ درباره دهکده مهربانی گفت: «جمع آوری سگ های بلاصاحب در منطقه، در دو مجموعه تحت عنوان دهکده مهربانی، انجام شد.»

پناهگاه چیتگر برای نگهداری سگ های بدون صاحب

ساخت دهکده مهربانی جهت حفظ حقوق حیوانات در بوستان جنگلی چیتگر در فروردین ۱۳۹۸ آغاز شد و در خرداد همان سال به اتمام رسید. این پناهگاه نگهداری سگ های بدون صاحب هکتاری، به منظور جمع آوری و نگهداری سگهای بدون صاحب منطقه راه اندازی شد.

و به لانه و وسایل مورد نگهداری سگ مجهز است. آمبولانس کنترل حیوانات شهری به منظور ارائه خدمات کلینیکی و درمانی به سگ های بیمار در این مرکز استقرار یافته است تا با حفظ و ارتقای بهداشت عمومی از سرایت امراض ساریه به شهروندان جلوگیری کند.

در طول ۲۴ ساعت بین ۴۰۰ تا۵۰۰ کیلو مواد غذایی مختلف مورد مصرف سگ ها قرار می گیرد. مواد غذایی که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد شامل استخوان، اسکلت مرغ، نان خشک، نان باگت و ماکارونی وغذای خشک… که به این مجموعه اهدا می شود با احداث «دهکده مهربانی» رهاسازی سگ‌های بلاصاحب به حداقل رسیده است.

روزهای پنجشنبه و جمعه برای بازدید عموم از دهکده ها آزاد است. افرادی که نیاز به سگ برای نگهبانی کارخانه ها و مجموعه های دیگر داشته باشند می توانند از سگ های این مجموعه استفاده کنند.

خبرنگار: پریسا هاشمی

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.