×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

گود آذری تبدیل به سرانه شهری می‌شود/مذاکره شهرداری برای ساخت ۷۵۰ واحد در یافت‌آباد

به گزارش خبرنگار شهر، حمیدرضا صارمی در آیین کلنگ زنی طرح تامین مسکن جایگزین گودنشینان باغ آذری- سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰- گفت: طرحی که امروز شاهد کلنگ زنی آن هستیم روز گذشته در کمیسیون ماده پنج تصویب و امروز اجرا شد. از شرکت نوسازی اکباتان تقاضا داریم برای توجه به رویکرد شهردار تهران مبنی بر معماری ایرانی-اسلامی، جلسه‌ای با شهرداری داشته باشد. 

اراده اصلی شهرداری بر عدالت فضایی است

وی افزود: تغییر در تکنولوزی ساخت نیز می تواند بسیار موثر باشد. وقتی به سرعت کار کنیم مردم بسیار خشنودتر خواهند بود. شهرداری امروز نشان داد اراده اصلی اش بر عدالت فضایی است. 

گود آذری تبدیل به سرانه شهری می شود

صارمی ادامه داد: یکی از نحوه های ورود به بافت فرسوده مدلی است که امروز انجام شده که در یک هم افزایی ای که بین شهرداری و بنیاد مسکن شکل گرفته؛ آورده شهرداری زمین و پروانه و آورده بنیاد مسکن ساخت است. تمام زیرساخت‌های شهری در این پروژه فراهم است و گود آذری نیز تبدیل به سرانه شهری می شود و تبدیل به مسکن نمی شود. 

رویکرد جهادی، ایجاد زیرساخت‌ها و افزایش سرانه ها در مناطق مختلف شهر

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران اضافه کرد: یکی از رویکردهای شهردار تهران رویکرد جهادی، ایجاد زیرساخت‌ها و افزایش سرانه ها در مناطق مختلف شهر است و راه این کارها اینگونه مداخلات است. 

وی در ادامه بیان کرد: برای سال اول این طرح چهار ساله، بیشترین سهم را به خود مالکین  اختصاص دادیم یعنی به آنها ۴۵۰ میلیون تومان وام و ۲۰ میلیون ودیعه اختصاص می دهیم. 

مذاکره برای ساخت ۷۵۰ واحد در یافت آباد

صارمی عنوان کرد: همچنین برای ساخت ۷۵۰ واحد در یافت آباد کار اجرایی را با یک شرکت مذاکره کردیم  و علاوه بر این بازسازی، نوسازی و روش‌های مختلف را در بخش مسکن ادامه خواهیم داد تا با این اقدامات ارتقای شاخص های زندگی مردم تهران را شاهد باشیم. 

امیدی پور:

کاهش خطرات ناشی از حوادث قهری و آسیب های اجتماعی و دستیابی به سیمای شهری مطلوب مدنظر است

در ادامه کوروش امیدی پور، مدیرعامل شرکت نوسازی و عمران اکباتان بنیاد مسکن کشور گفت: پروژه امروز جزو پروژه های بزرگ مقیاس در بافت فرسوده شهری تهران است که با هدف تامین مسکن با کیفیت برای گودنشینان باغ آذری در منطقه ۱۶ به اجرا در می آید؛ کاهش خطرات ناشی از حوادث قهری، کاهش آسیب های اجتماعی و دستیابی به سیمای شهری مطلوب از جمله نتایج این پروژه خواهد بود.

ارزش ریالی سرمایه گذاری برای ساخت گود آذری بالغ بر ۲۵۰۰ میلیارد تومان است

وی افزود: ۳۶ هزار متر مربع مساحت زمین این پروژه است که متعلق به شهرداری است و شامل  ۱۸۸ هزار متر مربع زیربنا و ۱۴ بلوک ساختمانی است. ۱۲ بلوک آن مسکونی است  و مابقی برای کاربری هایی مانند پارکینگ خواهد بود. اسکلت سازه بتونی و ارزش ریالی سرمایه گذاری آن بالغ بر ۲۵۰۰ میلیارد تومان است. 

امیدی پور ادامه داد: مطالعات خاک و طراحی فاز اول طرح به وسیله مهندسان شرکت اکباتان آغاز شده و مراحل پایدار سازی گود در چارچوب نظام فنی به مرحله اجرا در آمده است. 
مدیرعامل شرکت نوسازی و عمران اکباتان اظهار کرد: فضاهای آموزشی، درمانی، ورزشی، فرهنگی ، مذهبی و حفظ و گسترش فضای سبز، مسیر سلامت، موارد آتش نشانی و ایمنی در آن لحاظ شده است. 

وی بیان کرد: ویژگی دیگر، تنوع در ابعاد و متراژ های این پروژه است و تلاش شده از ۵۵ تا ۱۰۵ متر متغیر باشد تا طیف متنوع تری از ساکنان را در خودش جا دهد. 

امیدی پور عنوان کرد: این پروژه با مشارکت شرکت نوسازی اکباتان و سازمان نوسازی شهر تهران به صورت مشارکتی اجرا می شود، زمین در اختیار سازمان مدیریت پسماند بوده و با همکاری شهرداری در ابتدای امسال بخشی از زمین در اختیار ما قرار گرفته است که سوله های بخش جنوبی با دقت باز شد و تحویل داده شد. 

وی گفت: در سایت شاداباد که متعلق به سازمان مدیریت پسماند است تمام امکانات و تجهیزات ایجاد و کارگاه های آن آماده بهره برداری شده تا کار خدمات رسانی مدیریت پسماند نیز تعطیل نشود و استمرار پیدا کند. یک سوم زمین در اختیار ما قرار گرفته و مدت قرارد ۴۸ ماه است و امیدواریم که مابقی بخش های آن نیز در اختیار قرار بگیرد. 

انتهای پیام/

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.