×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

بی عملی دستگاه‌های دولتی برای کاهش آلودگی هوا

به گزارش خبرنگار مهر، در روزهایی که شاخص آلودگی تهران و تقریباً تمام کلان‌شهرهای کشورمان در وضعیت ناسالم است؛ متأسفانه عزمی در نهادهای دولتی برای اقدامی عملی در جهت کاهش آلودگی هوا دیده نمی‌شود.

در تمامی دولت‌ها خصوصاً در شهرداری‌ها در سرتاسر جهان، گام‌هایی اساسی در جهت توسعه حمل و نقل برقی برداشته شده و با استفاده از مشوق‌های مختلف، تولیدکننده و مصرف کننده ترغیب به استفاده از این وسایل می‌شود.

به کارگیری وسایل حمل و نقل برقی از یک انتخاب تبدیل به یک اضطرار شده است و ماده ۱۴ آئین نامه فنی در زمینه کنترل و کاهش آلودگی هوا (موضوع ماده ۲ قانون هوای پاک) هم به صراحت بر لزوم تأمین موتورسیکلت برقی برای ناوگان حمل‌ونقل تاکید دارد.

با این وجود متأسفانه همچنان این موارد رعایت نمی‌گردد؛ به عنوان مثال سازمان متولی قانون هوای پاک اخیراً ۱۲۰۰ دستگاه موتورسیکلت بنزینی به ناوگان خود اضافه کرده است و یا سازمان اورژانس کشور هیج علاقه‌ای به استفاده از موتورسیکلت‌های برقی، علی‌رغم وجود موتورسیکلت‌های برقی توانمند در بازار نداشته و کماکان یک ناوگان کاملاً بنزینی دارد.

در ماده ۱۳ آئین نامه فوق الذکر بر این موضوع تاکید می‌شود که از سال ۱۳۹۹ تمدید مجوز تمامی شرکت‌های پیک موتوری منوط به داشتن موتورسیکلت برقی در ناوگان خود می‌باشد.

با در نظر گرفتن سطح نگران کننده آلودگی هوا، وقت آن رسیده است که اقدامی جدی و عملیاتی در این زمینه انجام شود.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.