×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

۵۷ درصد طرح‌های هادی روستایی در لرستان بازنگری شد

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، پویا تابعی  افزود: طرح هادی برای یکهزار و ۵۶۹ روستای بالای ۲۰ خانوار استان تهیه و تا پارسال، ۶۳۸ طرح بازنگری شده است.

وی با اشاره به بازنگری ۱۵۷ طرح هادی روستایی لرستان در سال جاری اظهار داشت:  تاکنون ۸۳۰ طرح هادی در روستاهای لرستان اجرا شده است که ضریب این اقدام در کشور ۵۴ و در استان حدود ۵۳ درصد برآورد می شود.

وی توضیح داد: بر اساس تعریف رایج در کشور، اجرای طرح هادی شامل آسفالت معبر اصلی درجه یک و فرعی درجه یک می شود که در ۲ مرحله انجام می شود اما در لرستان اجرای طرح هادی شامل این موارد، جدول گذاری و آسفالت تمامی معابر و رهگذرها است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان تصریح کرد: اعتبار نقدی اجرای طرح هادی با مقیاس کشوری برای هر روستا ۶۰۰ میلیون تومان است که در صورت تامین اعتبار از محل اسناد خزانه به ۲ میلیارد تومان نیز می رسد.

تابعی ادامه داد: همچنین اجرای طرح بر اساس تعاریف استان و خواسته مردم در هر روستا با اسناد خزانه دست کم چهار میلیارد تومان هزینه خواهد داشت.

وی گفت: باتوجه به اعتبارات مصوب از محل تامین قیر رایگان و اعتبارات ملی، تلاش می شود تا هفته دولت سال آینده آسفالت معابر حدود ۵۰ روستای استان با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان انجام شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.