×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

برق‌رسانی به روستاهای قلعه‌گنج کرمان نگاه ویژه مدیران را می‌طلبد

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، سید یحیی هادی‌زاده مستقر در قلعه گنج افزود: در حوزه برق در شهرستان قلعه گنج طرح های مختلفی بویژه در ۱۰ سال اخیر اجرایی شده است اما هنوز فاصله خیلی زیادی از نظر برق رسانی با سایر نقاط استان در برخی مناطق قلعه گنج وجود دارد.

وی تاکید کرد: مسئولان متولی باید نگاه ویژه ای به موضوع برق رسانی در مناطق مختلف قلعه گنج داشته باشند تا شاهد حل سریع تر مشکلات باشیم.

توقف برق رسانی به یک روستا از ۲ ماه پیش

هادی زاده همچنین با اشاره به بروز مشکل در اجرای پروژه برق رسانی در یک روستا افزود: از حدود ۲ ماه پیش به علت تخریب راه روستایی پروژه برق رسانی به روستای جهلدر که ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار دارد متوقف شده است.

وی توضیح داد: روستای دورافتاده جهلدر در دامنه کوه های مارز از توابع بخش چاه دادخدا دارای راه های سخت گذر است.

به گفته هادی زاده مسیر برق رسانی به این روستا در مجموع ۲۳ کیلومتر طول دارد که ۱۵ کیلومتر آن انجام شده اما هشت کیلومتر باقی ماهده است.

رییس اداره برق قلعه گنج می گوید به علت نداشتن دسترسی و تخریب راه روستایی پروژه تاکنون متوقف مانده و نیاز است دستگاه های راهسازی برای احداث این مسیر سخت گذر کوهستانی اقدام کنند.

به گفته وی روستای جهلدر ۳۵ خانوار و در فاصله ۱۵۵ کیلومتری مرکز شهرستان قلعه گنج قرار دارد عملیات بهسازی آن سال ۱۳۹۷ توسط بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان انجام شد.

هادی زاده تاکید کرد: تاکنون بخشی از برق موردنیاز اهالی از طریق پنل های خورشیدی تامین شده است اما این نوع انرژی جوابگو نیست و ضرورت دارد پروژه برق رسانی کامل شود.

برق‌رسانی به روستاهای قلعه‌گنج کرمان، نگاه ویژه مدیران را می‌طلبد

افتتاح ۱۹ طرح برق رسانی روستایی در دهه فجر

وی همچنین با اشاره به طرح های افتتاح شده در دهه فجر در برخی مناطق دیگر روستایی قلعه گنج گفت: روز گذشته ۱۹ پروژه رفع افت ولتاژ و توسعه شبکه برق روستای بندبری۲  بخش مرکزی قلعه گنج با ۸۵ میلیارد ریال اعتبار افتتاح شد.

به گفته هادی زاده این پروژه ها شامل شبکه فشار متوسط، پست هوایی، رفع افت ولتاژ و تامین روشنایی معابر بوده است.

شهرستان قلعه گنج در ۴۲۰ کیلومتری جنوب مرکز استان کرمان قرار دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.