×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

تعیین تکلیف گود برج میلاد پس از ۱۰ سال

به گزارش خبرنگار شهر، شکرالله بنار، مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران، درباره فسخ پروژه «میلاد» (گود برج میلاد) با بنیاد تعاون ناجا توضیح داد: پروژه برج میلاد میلیارد چند بخش دارد که ۴۳ هزار متر زمین بخشی از آن است در اختیار بنیاد تعاون ناجا بود و پس از ۱۰ سال، فسخ  و مقرر شد شهرداری ۳۸۰ میلیارد تومان به این نهاد خسارت پرداخت کند. این پروژه طرح اولیه‌ای از کمیسیون ماده پنج داشت؛ اما با پیشنهاد معاونت معماری و شهرسازی بازنگری در کل طرح‌های توسعه برج میلاد انجام شد.

او افزود: پس از فسخ قرارداد،  چهار زون و چهار لکه بارگذاری شد ، درباره یک لکه به انضمام سه لکه دیگر با یک شرکت ایرانی- خارجی (نیک کیش) که وزارت اقتصاد و دارایی معرفی کرده بود، تفاهم نامه امضا شد به شرط آنکه این شرکت ظرف سه ماه سرمایه‌گذاری ۱۷ هزار میلیارد تومانی خود را انجام دهد؛ اما به دلیل تحریم‌ها انتقال پول میسر نشد و تفاهم نامه فسخ شد. هم اکنون «بانک شهر» متقاضی خرید ۴۳ هزار متر پروژه میلاد است. اواسط اردیبهشت قیمت مشخص می‌شود همراه با یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان پروانه، اعیان این پروژه به «بانک شهر» فروخته می‌شود و مدیران این بانک اعلام کرده اند که قرار است تامین مالی از طریق بورس انجام شود.

قدمت گود برج میلاد تهران به قدمت افتتاح اولین فاز برج میلاد در سال ۱۳۸۷ است. قرار بود در کنار برج میلاد برج دیگری ساخته شود اما این موضوع منتفی و پروژه ای به عنوان مرکز تجارت جهانی و هتل تعریف شد که  سال ها در هاله ای از ابهام باقی ماند و گود برج میلاد تبدیل به یکی از گودهای پرخطر تهران شد.

پیش از این نیز عبدالرضا گلپایگانی، معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفته بود در این گود بناهایی با رویکرد اقتصاد مبتنی با فرهنگ به عنوان مثال برای ایجاد کاخ جشنواره، محل برگزاری حراج تهران و حتی توریسم درمانی ساخته می شود تا این مجموعه به مرکز “دیپلماسی فرهنگی” پایتخت تبدیل شود.

خبرنگار: علی سی پی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.