×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امیدواریم تامین بودجه قطار ملی به سرنوشت تامین ۱۵۰۰ اتوبوس دچار نشود

به گزارش شهر به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران سه شنبه- ۲۴ فروردین ماه- ۱۴۰۰ در ابتدای دویست و هشتاد و ششمین جلسه شورا با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت:  در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم، فرصتی برای بازگشت به اخلاق و انسانیت، روزه داری در اسلام اگرچه فردی ترین عبادت ممکن است، اما آثار اجتماعی گسترده ای دارد که مهمترین آن همدردی با نیازمندان و چشیدن طعم گرسنگی و تشنگی برای همه جامعه است.

او ادامه داد: روزه داری واقعی، تنها به گرسنگی وتشنگی محدود نمی شود و مهمتر از روزه دهان، رعایت اخلاق و حق الناس و پرهیز از هتک آبرو و آزار دادن دیگران است.

هاشمی در ادامه افزود: شاید این ویژگی روزه داری، امسال با توجه به شرایط سخت اقتصادی که بخش بزرگی از جامعه ما را دچار مشکلات معیشتی کرده است، اهمیت بیشتری یابد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: با کاهش ارزش پول ملی و تورم شدید فعلی، اکثر دهک های جامعه در تامین مایحتاج اولیه و نیازهای حیاتی خود با مشکل مواجه هستند و شاهد کاهش سبد غذایی و کوچک شدن سفره مردم هستیم.

هاشمی افزود: در ماه رمضان امسال که به دلیل وضعیت قرمز کرونایی، سفره های افطار جمع های خانوادگی، دوستانه وکاری برچیده شده است، وظیفه داریم که بیش از گذشته به فکر سفره های خالی مردم باشیم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: متاسفانه گفتار درمانی و دادن وعده های بدون پشتوانه و دستورات فاقد آثار اجرایی، یکی از مشکلات جدی دستگاه ها است که موجب می شود تنها در رسانه ها و فضای مجازی مشکلات حل شود اما در عمل اتفاق مثبتی رخ ندهد و با این روش، شکم خالی گرسنگان و بحران های گوناگون اقتصادی واجتماعی جامعه برطرف نمی شود.

او گفت: بطور نمونه در فروردین سال گذشته، رییس جمهور  با دستور شفاهی و بعد معاون اول رییس جمهور با دستور کتبی و مصوبات قانونی برای تامین فوری ۱۵۰۰ اتوبوس ظرف سه ماه برای تهران دادند که با گذشت یک سال، حتی یک دستگاه هم از آن تامین نشد، سه ماه پیش هم مصوبه ای در ستاد کرونا به تصویب رسید و دچار همین سرنوشت شد و در جلسه رونمایی از قطار ملی، رییس جمهور بازهم دستوری شفاهی برای تامین بودجه ساخت واگن دادند. جایز نیست بودجه های لازم تامین نشود که امیدواریم به سرنوشت دستورهای قبلی مبتلا نشود.

هاشمی در ادامه اضافه کرد: از مدیریت شهری به خصوص بخش خدمات شهری انتظار داریم در این شرایط سخت، حداکثر مساعدت ممکن را در تامین زندگی کارگران و اقشار آسیب پذیر فعال در سازمان بوستان ها، پاکبانان و سایر بخش های شهرداری انجام دهد و هزینه های تبلیغاتی، تشریفاتی و غیر ضروری را حذف کند تا بیش از این شرمنده، عزیزان زحمتکش در شهرداری نباشیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.