×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امکان اصلاح لایحه بودجه۱۴۰۱دولت در مورد شهرداری‌ها/تخصیص مبالغ محقق شده بیشتر از بودجه پیشنهادی اصلاحی به مترو

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی چمران، سه شنبه- ۷ دی ۱۴۰۰- در حاشیه سی و پنجمین جلسه شورا اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که خروجی‌ جلساتی که هیات رئیسه شورای شهر تهران با دولت و همچنین ریاست مجلس شورای اسلامی در ارتباط با اصلاح و بازنگری لایحه بودجه۱۴۰۱ داشته به کجا رسیده است، گفت: نشست‌های مفصلی با دولت و همچنین ریاست مجلس داشته‌ایم؛ قبلا نیز به صورت کتبی این موارد را تقدیم مجلس و دولت کرده‌ایم. علاوه بر آن با تعدادی از نمایندگان مجلس نیز بحث و گفت و گو داشته‌ایم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: البته دوستان ما در شهرداری هم پیشنهادات خوبی برای اصلاح موارد لایحه بودجه ۱۴۰۱ دولت در ارتباط با شهرداری‌ها داشته‌اند.

چمران با بیان اینکه مشکلات شهر تهران را باید از طریق کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی پیگیری کنیم، افزود: امشب جلسه‌ای را با فراکسیون شهری خواهیم داشت و انشاءالله طی هفته آینده با سایر کمیسیون‌های مرتبط جلساتی را برگزار خواهیم کرد. همچنین با تشکیل کمیسیون تلفیق نیز موارد مربوط به شهرداری‌ها را در لایحه بودجه ۱۴۰۱ دولت پیگیری خواهیم کرد.

او بیان کرد: امیدواریم با توجه به پیگیری‌هایی که انجام شده است، اعتبارات مربوط به شهرداری‌ها حداقل برای سال‌ آینده نسبت به سال جاری عقب‌تر نباشد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا امکان بازنگری و اصلاح لایحه بودجه ۱۴۰۱ دولت در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با شهرداری‌ها وجود دارد یا خیر گفت: این امکان وجود دارد چرا که برخی از احکام مندرج در لایحه بودجه بر مبنای گرفتن مسئولیت از شهرداری‌ها و واگذاری به وزارت کشور است که قاعدتا این موارد را به راحتی می‌توان اصلاح کرد.

چمران در پاسخ به پرسش دیگری در رابطه با اختصاص پنج هزار میلیارد تومان از بودجه شهرداری تهران در سال جاری به بخش مترو عنوان کرد: در جلسات قبلی شورای شهر تهران بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران که تحقق مبلغ آن در سال جاری قابل انجام نبود مورد اصلاح و بازنگری قرار گرفت و رقم بودجه سال جاری شهرداری تهران به ۳۷ هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کرد که بر اساس تاکید اعضای شورای شهر تهران آمده است هر چقدر بودجه بیش از رقم ۳۷ هزار میلیارد تومان محقق شد در بخش مترو هزینه شود.

انتهای پیام/

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.