×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

معرفی ۳مکان جدید برای احداث بازارگل فاخر در پایتخت تا پایان سال/ عدم اختیار شهرداری در مقابله با متخلفان

به گزارش خبرنگار شهر، جلال بهرامی، به همراه مدیران مربوطه سه شنبه- ۷ دی ۱۴۰۰- در سی و پنجمین جلسه شورا جهت ارائه گزارش درباره حادثه آتش سوزی بازارگل شهید محلاتی در صحن شورا حضور پیدا کرد.

جلال بهرامی در این جلسه گفت: طبق مستندات در دهه ۷۰ یک تیم این زمین را که در مجاورت دانشگاه آزاد است از کشاورزان خریداری کردند و این بازار گل را در آن جا پایه گذاری کردند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران ادامه داد: مساله ای که در بازار گل قابل توجه است اینکه  در تمام حوادثی که در دو دهه گذشته در بازار گل اتفاق افتاده، عموما حریق ها در بازار خشک یعنی غرفه هایی که وسایل جشن تولد و وسایلی غیر از گل و گیاه داشته اند رخ داده است. این یکی از معضلات اصلی این بازار است که باید به آن توجه شود. باید در یک فاز افراد را برای ایمن سازی از بازار خارج کنیم.

بهرامی گفت: سال۹۲ شهرداری تصمیم گرفت در شهرک صنعتی خاوران مکانی را برای انتقال بازار گل محلاتی ایجاد کند اما این اتفاق نیفتاد و کسبه در این مکان ساکن نشدند و این مکان به بازار پرندگان تبدیل شد. البته لکه گذاری هایی در سال های اخیر برای انتقال هم انجام شده است.

او با بیان اینکه بحث قضایی (کمیسیون ماده ۱۰۰) و ایمنی در این بازار مطرح است، عنوان کرد: متاسفانه در بحث ایمنی در قوانینی که در اختیار ما است، ما را ضابط قضایی این کار قرار نداده است. ما به اندازه یک مامور اداره کار هم که در لحظه تصمیم می گیرد، اهرم های قوی و قدرت برای تعیین تکلیف و برخورد برای مسائل این‌ بازار را نداریم.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران بیان کرد: در مقاطع مختلفی نیروهای آتش نشانی صاحبان غرفه ها را از نظر ایمنی آموزش داده و درخصوص زیر ساخت های ایمنی این بازار تذکر داده اند. 

جلال بهرامی در ادامه سخنانش در جلسه شورا گفت: ما اگر ۱۰هزار دستفروش را ساماندهی کنیم حتما سال آینده ۱۰ هزار دستفروش دیگر خواهیم داشت ما باید یک چارچوب داشته باشیم تا بتوانیم این مشاغل را ساماندهی کنیم.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران ادامه داد: ما از ابتدای فعالیتمان با اتاق اصناف جلسات منظمی داشتیم و در این جلسات عنوان شد که شما ۸۰صنف دارید و این دستفروشان عموما کسانی هستند که متعلق به این صنوف شما هستند و خیلی از آن ها کسانی هستند که از مغازه اجناسشان را منتقل می‌کنند.

بهرامی افزود: در این جلسات به اتاق اصناف گفته شد که با ما به توافق برسید که چند دستفروش دارید و ما چه قدر ظرفیت بازار روز می‌توانیم ایجاد کنیم.

۳۰درصد دستفروشان بعد از ساماندهی در محل حاضر نشدند

او عنوان کرد: ما در ساماندهی اولیه ای که انجام دادیم و برای آن ها اماکن جدید جایگزین کردیم ۳۰ درصد کسبه نیامدند و دیگر در چرخه بازار هم نیستند. این یک پیام دارد که چرا وقتی مکان بهتری وجود دارد آن ها برای انتقال محل کسبشان اقدام نکردند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران با بیان اینکه در این موضوعات انسان محور برخورد می‌کنیم، گفت: انشاءالله به عنوان خادم به شما قول می دهم تا قبل از پایان سال ۳ نقطه بازار گل ساختمانی‌ نه دستفروشی را لکه گیری کنیم. به طوری که تا پیش از پایان سال ۳نقطه را برای ایجاد  بازار گل با ساختمانی فاخر، در جنوب، شرق و غرب تهران معرفی کنیم تا با فراخوان سرمایه گذار در این محدوده ها بازارگل ایجاد شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.