×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

بزرگراه‌ شهید شوشتری را به عنوان یک کلان پروژه تکمیل خواهیم کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران صبح امروز در مراسم افتتاح فاز نهایی پروژه تقاطع غیر همسطح سه راه باقر شهر و بهره برداری از پل اتصال بزرگراه امام رضا(ع) به بزرگراه شهید نجفی رستگار گفت: موضوع خدمت و نسبت آن با قدرت کاملا مشخص است. برخی قدرت را برای مطامع، کسب ثروت و انباشتگی دنیا در دستان شان می خواهند و در برخی دیگر نیز توجه به قدرت از باب توجه به ارائه خدمت است. آنچه که انقلاب از مسئولین خواست این بود که توجه به قدرت معطوف به خدمت باشد نه دنیا طلبی و ثروت اندوزی. باید فرصت ها را غنیمت شمرد چون زمان محدود و کار بسیار است.

زاکانی ادامه داد: دوره مسئولیت با چشم بر هم زدنی تمام می شود و پاسخگویی در قبال فرصت های از دست رفته و حسرت کارهای انجام نشده باقی می ماند. امروز که افتتاح این پروژه را داریم در واقع نمودی از یک کار جهادی را به نمایش می گذاریم و از آقای شعبانی معاون عمرانی شهرداری که این کار را در فرصت کوتاهی انجام دادند، کاری که بعضا سالها به دلایل مختلف صورت نگرفته بود تشکر می کنم و امیدواریم همه مدیران این نمود را برای جای جای شهرمان به ارمغان بیاورند و با مدیریت جهادی تلاش را معطوف به تحقق خدمت به مردم تهران کنند.

زاکانی عنوان کرد: با انجام این پروژه هم این گره بزرگ باز شد و هم باید میدان انرژی مرتبط با این پروژه در دستور کار قرار بگیرد. اگر درباره این مسأله نیز در منطقه تملک صورت گیرد معاونت فنی این گره را نیز باز می کند و مردم در شرایط بهتری قرار می گیرند.

وی یادآور شد: هر چقدر برای مردم کار کنیم کم است. مردم قدردان شهدا هستند چرا که آنها همه داشته های خود را در طبق اخلاص گذاشتند. بنابراین شهیدانه زیستن و بی منت کار کردن باید یک رویه باشد و امثال بنده باید درس بیاموزیم و این راه را ادامه دهیم.

شهردار تهران گفت: بنده نسبتی با شهر ری به صورت جدی دارم و رفت و آمدهایی از دوران کودکی به این منطقه داشتم و همیشه این گلوگاه وجود داشت و معطلی جدی به ویژه درپایان هفته و مراسم خاص داشتیم. امیدواریم این گشایش برای مردم خدمتی ارائه کرده باشد. همچنین‌ در کنار آن اتصال بزرگراه امام رضا (ع) به شهید نجفی رستگار را داشتیم و افتتاح آن پروژه را نیز به مردم عزیز تهران تبریک عرض می کنم.

وی ادامه داد: آخرین دیدارم با شهید نجفی رستگار در جزیره جنوبی و عملیات خیبر بود. حرارتی در وجود ایشان بود که ما توفیق داشتیم در معیت ایشان به عنوان یک بسیجی باشیم. حرارت، میدان داری و بزرگی ایشان در ذهن بنده به عنوان اسطوره ثبت است. بزرگراه شهید نجفی رستگار قرار بود کمک بزرگراه بسیج باشد اما دچار انسدادهایی بود که با گشایش های اخیر حرکت به سمت جنوب و غرب تسهیل شد و این برای ما یک افتخار است.

رفع معارضان بزرگراه شوشتری در دستور کار است

زاکانی گفت: ۳ ماه و ۱۱ روز است که به عنوان شهردار تهران در خدمت مردم هستم و امروز سومین و چهارمین پروژه ای است که عملیاتی می شود. علاوه بر این پروژه های جدی در دستور کار است. مثلا ناظر به رینگ شرقی تهران و بزرگراه‌ شهید شوشتری با معارضان رایزنی ها صورت گرفته و دستورات رهبر انقلاب برای آزادسازی آن نقاط انجام شده و به عنوان یک کلان پروژه آن‌ را تکمیل می کنیم.

شهردار تهران عنوان کرد: دومین پروژه بحث انتهای بزرگراه یادگار امام(ره) است که دچار انسداد شده و ادامه آن محور غربی تهران را آزاد می کند و تملک ها در این پروژه در دستور کار قرار گرفته است تا این مسیر را تا بزرگراه ساوه باز کنیم. دیگر پروژه بحث ۹۸ رمپ و لوپ است که با ایجاد آن ۷۰۰ کیلومتر راه مردم نزدیک می شود و در بحث هوای پاک، صرفه جویی در وقت و آسایش مردم موثر خواهد بود.

زاکانی بیان کرد: انجام ۱۳ مورد از این رمپ و لوپ ها در ۶ ماه اول در دستور کار قرار گرفته است. این موارد تنها دو، سه نمونه از کارها است و پروژه های دیگر نیز در دستور کار است که باید مردم نه در حرف بلکه در مقام عمل ببینند. بسیار خوشوقتیم که در محضر شما هستیم و خشنودیم که گام کوچکی بر می داریم. در برابر مردم این کارها هیچ است، هیچ به معنای واقعی کلمه.

وی گفت: در دوره گذشته دوستان عزیز ما در مدیریت شهری خدماتی را ارائه دادند و از آنها تشکر می کنیم. ما نباید خودمان را با دیگران مقایسه کنیم و باید خودمان را با خودمان مقایسه کنیم و خودمان را در پیشگاه مردم و خدا بدهکار بدانیم. بنابراین از کسانی که ۹۰ درصد این پروژه را در گذشته پیش بردند نیز تشکر می کنیم. همچنین موضوعی که شهردار منطقه ۱۵ درباره دسترسی مردم محله رضویه و رفع معارضینی برای تسهیل در دسترسی ها بیان کردند را نیز دنبال می کنیم.

شهردار تهران افزود: تهران یک موضوع واضحی دارد و آن این است که فاصله شمال و جنوب آن بسیار است و نیازمند یک کارهای جدی در جنوب هستیم البته از شمال نیز نباید غفلت کنیم. شمال تهران به اقتضای طبیعت خود کشش هایی برای پروژه ها دارد و تنها باید زمینه آن را فراهم کنیم. اما درباره کوخ نشینان که در سختی زندگی می کنند وظیفه مضاعفی از باب تکلیف و وظیفه بر گردن ما می گذارد.

زاکانی با بیان اینکه ۱۲ هزار هکتار بافت ناپایدار در تهران داریم که بیشتر آن در جنوب شهر است، گفت: باید با ایجاد تسهیلات و پروژه های ویژه همانطور که در شمال بستر سازی می کنیم در جنوب نیز بسترسازی و تحول ایجاد کنیم. شهر ری به عنوان قبله تهران جایگاه عظیم دارد و وجود حرم عبدالعظیم حسنی در آن چیزی نیست که بر ما پوشیده باشد از این رو باید توجه ویژه به این منطقه و سایر مناطق پایین دست تهران داشته باشیم.

وی عنوان کرد: باید تسهیلات خاص برای جنوب تهران در نظر بگیریم و نوسازی شهری در جنوب تهران را دنبال کنیم. نفر آباد سال ها است که رها شده و تبدیل به محیطی آسیب زا برای ساکنان شده است.

شهردار تهران یادآور شد: اخیرا در نامه هایی که به دستم رسید دیدم یکی از آنها نامه همسر شهیدی بود که آن شهید فرمانده ما بود. این شهید در سال ۶۱ از ناحیه پا دچار مشکل شد و با عصا به منطقه برگشت و در کربلای ۵ دوباره مجروح شد و مجددا با صورت بسته به خط برگشت و در کربلای ۸ در شب با عصا به عملیات رفت. روز دوم بعد از موفقیت مجبور شدیم که به عقب بر گردیم و ایشان نفر آخری که در خط مانده بود را نیز با حس تکلیف خود به عقب راند. خانواده این شهید در نفرآباد زندگی می‌کند، خانواده ای که آن شهید به امانت به ما سپرده است. آن شهید از یک بسیجی نگذشت و با عصا از او به عنوان امانت نگهداری کرد و به خاکریز برگرداند.

زاکانی با تاکید بر اینکه به نظر می رسد گمشده امروز ما فرهنگ شهید و شهادت، ایثار و فداکاری است، گفت: نوکر تک تک مردم تهران در همه مناطق هستیم و این عقب افتادگی در جنوب تهران را نیز باید جبران کنیم و با خدمت شایسته دستکم از شرمندگی نسبت به مردم کم کنیم.

در پایان این مراسم از چند تن از کارگران این پروژه قدردانی شد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.