×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

حمایت از طرح های اشتغال محور در روستاهای البرز

به گزارش روستانیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان البرز، فرزاد امیرزاده در بازدید از طرح های حمایتی بنیاد برکت  البرز که به همراه رییس هیات مدیره بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و مدیرکل دفتر مطالعات آینده پژوهی، مدلسازی و مدیریت اطلاعات اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی انجام شد، افزود: یکی از برنامه ها و تکالیف وزارت اموراقتصادی و دارایی در سال جاری، ارایه تسهیلات مربوط به جز یک تا ۹ بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کشور می باشد.

وی اظهار داشت: هدف از این تسهیلات ایجاد و تثبیت اشتغال در استان های کم برخوردار است که در این زمینه لازم است تفاهم نامه ای فی مابین بنیاد برکت با دستگاه های مشمول این تبصره از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره)و سازمان بهزیستی به عنوان نهادهای حمایتی منعقد شود تا شاهد تداوم این امر خداپسندانه در سطح استان باشیم تا افراد بیشتری بتوانند از این تسهیلات جهت ایجاد اشتغال استفاده کنند.

همچنین رییس هیات مدیره بنیاد برکت در بازدیدی که از روستای نجم آباد شهرستان نظرآباد استان البرزبعمل آمد، گفت: اقدام ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در طراحی و پیاده سازی طرح ها، مدل ها و الگوهای اشتغال زایی،حتی از خود ایجاد اشتغال هم مهمتر است.

محمود عسکری آزاد افزود: طرح های اشتغال زایی بنیاد برکت حاصل ساعت ها مطالعه و تحقیق است و تنها نهادی که بر روی روش های اشتغال زایی کار کرده و نتایج آن را انتشار داده، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بنیاد برکت این ستاد است.

وی با تاکید براینکه اولین سرمایه ای که باید بر آن اتکا کرد خود مردم هستند، خاطرنشان ساخت: طرح های اشتغال زایی آسمان، سحاب، آفتاب و مهتاب ابعاد مختلف مدلی است که به این نیاز در زمینه اشتغال زایی پاسخ می دهد.

عسکری آزاد اضافه کرد: مبنای ما در بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ایجاد توسعه، اشتغال و رفع محرومیت بر پایه استفاده از ظرفیتهای انسانی،اجتماعی، فیزیکی، طبیعی و مالی است.

همچنین ابراهیم صیامی، مدیرکل دفتر مطالعات آینده پژوهی،مدلسازی و مدیریت اطلاعات اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی ضمن بازدید از طرح های توسعه اشتغال بنیاد برکت، گفت: اقدام بنیاد برکت استفاده از ظرفیتهای انسانی، اجتماعی، طبیعی و مالی در مناطق روستایی است و صرفا به اعطای تسهیلات اکتفا نمی کند.

وی افزود: بنیاد برکت با طراحی مدل های اشتغال زایی در روستاها، آنها را به مسایل روستا حساس نموده و در راستای رفع مشکلات به روستاییان انگیزه می بخشد.

در این بازدید طرح های اشتغال روستایی از جمله کارگاه های تولید رشته آش و پلو، شیرینی پزی، تراشکاری و تولید پوشاک و مورد بازدید قرار گرفتند و مسایل و مشکلات آنان مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.