×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

روایتگری شهرداری از تلاش های رفع آبگرفتگی ضعیف بود

به گزارش خبرنگار مهر، جلال بهرامی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در جلسه امروز شورای شهر به تشریح نحوه عملکرد شهرداری تهران در بارندگی‌های اخیر با اشاره به اینکه بر تقریباً ۵۳۰ کیلومتر از شبکه اصلی و ۱۲۰ کیلومتر از راه آب‌های فرعی شهر تهران لایروبی شد و گفت: که دسترسی بسیاری از آنها سخت است چون زیر زمین هستند و اگر لایروبی نشود انتقال آب از کانال‌ها هم اتفاق نمی‌افتد.

وی ادامه داد: تمامی کانال‌های اصلی و شبکه‌های مویرگی به سمت اسلامشهر منتقل می‌شود و همه شهرداری مناطق پیگیری شده است و همه شان گزارش و تصویر دارند.
بهرامی به تماس‌های شهروندان با سامانه‌های شهرداری در زمان بارندگی و وقوع آب گرفتگی اشاره کرد و گفت: که تماس‌های گرفته شده در سال ۹۹ نسبت به سال ۱۴۰۰ کمتر شده است. و همچنین تعداد تماس‌های اولین بارندگی و تعداد مناطق درگیر هم کمتر بوده است.

عضو شورای شهر اظهار داشت: بیشترین مشکلات آب گرفتگی کانال‌های اصلی از رسوب پسماندهاست. و با وجود لایروبی لجن‌ها و ماسه‌ها دوباره با اولین بارندگی با آن مواجه شدیم.

وی ادامه داد: هر آنچه در توانمان بوده انجام دادیم و سعی می‌کنیم با مدیریت بهتر راندمان بهتری داشته باشیم.

امانی عضو شورای شهر، پس از ارائه گزارش از سوی معاون خدمات شهری با بیان اینکه آب گرفتگی مربوط به این دوره نیست و همیشه اتفاق می‌افتد، ابراز داشت: اما می‌خواهم مردم بدانند که شورای شهر بی توجه نیست و ۱۰ هزار کارگر در این مدت در حال تلاش بودند.

وی افزود: وقتی می‌دانیم علت آب گرفتگی‌ها وسیع در ۱۰ هزار آب راه چه بوده است، آیا امکان نداشت قبل از آب گرفتگی با استفاده از تجارب گذشته و نقاط مشخص شده علاج واقعه قبل از وقوع می‌کردیم و به پاکسازی جوی‌ها اقدام می‌کردیم.

امانی با تاکید بر اینکه آب گرفتگی از مشکلات قدیمی و لاینحل تهران است، ابراز داشت: در حوزه شبکه وسیع جمع آوری آب‌های سطحی سه معاونت مسئولیت دارند، و باید به توسعه آموزش‌های شهروندی، تفکیک از مبدا و… بپردازند.

پیرهادی درباره این پرسش امانی که آیا مدیریت این آب گرفتگی‌ها و شناسایی نقاط آبگیر وجود نداشت، گفت: قبل از شروع بارندگی تمهیداتی اندیشیده شد و نتایج به طور کلی خوب بوده و تقاضا می‌کنیم تمهیدات بیشتری هم اندیشیده شود.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران همچنین با اشاره به اینکه شرایط معابر نسبت به سال‌های گذشته وضعیت بهتری داشته است، گفت: معاونت خدمات شهری بایستی نسبت به ایجاد ستاد برف روبی اهتمام بیشتری داشته باشد.

پیرهادی در سخنان خود از شهروندان تهرانی بابت اطلاعاتی که از طریق سامانه ١٣٧ به شهرداری رساندند و به یاری شهرداری آمدند نیز تشکر کرد.

سروری نائب رییس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه ما دچار غفلت بزرگی در شهرداری هستیم و این غفلت باعث می‌شود دیگران روایت گری کنند. افزود: روایتگری دست شهرداری نیست و عملیات موفق و اثرگذار مقابله با آب گرفتگی که چندروزه گذشته را که ۱۰ هزار نفر نیروی کارگری و همه شهرداران درگیر آن بودند، مغفول ماند.

وی ادامه داد: تهران نسبت به سال‌های گذشته در مقابله با آبگیری موفق بوده است، اما تلقی مردم این نیست چون دیگران در حال روایت هستند. مقصر اصلی شهرداری است و اگر درست اطلاع رسانی کند این اتفاق نمی‌افتد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.