×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

توسعه سرانه‎های ویژه دختران از اولویت‌های جدی مدیریت شهری است

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران، مریم اردبیلی در بازدید از «شهردخت» نوآوری و فناوری منطقه۲ که با همراهی شهردار این منطقه صورت گرفت، اظهارکرد: در رصدهای تازه‌‏ای که در دوره جدید مدیریت شهری انجام شده است، متوجه شدیم که در فضاهای ویژه دختران نوجوان و جوان ما ، کاستی‎ها و نقصان‎های جدی وجود دارد که بحمدالله توانستیم با همکاری مجموعه شهرداری‎های مناطق برای دراختیار قرار دادن فضاهای مناسب و اقدامات کارشناسی که در خصوص نیازمندی‎های دختران نوجوان  انجام شده، بخشی از این کاستی‎ها را رفع کنیم.

وی با اشاره به خدمات ارائه شده به دختران نوجوان در منطقه ۲ و با تقدیر از زحمات همکاران تلاشگر این منطقه تصریح کرد: چندی پیش شاهد راه‌اندازی اولین شهردخت نوآوری و فناوری شهر تهران در منطقه۲بودیم که خوشبختانه بعد از چند ماه که از بهره برداری این فضا گذشته است، اتفاقات خوبی رخ داده؛ هرچند که هنوز هم جای رشد و بالندگی بیشتر دارد.

دستیار ویژه شهردار تهران در امور زنان و خانواده همچنین درخصوص توسعه چنین فضاهایی خاطرنشان کرد: افق ما این است که در همه مناطق و برای همه دختران نوجوان شهرمان فضاهایی را فراهم کنیم تا خانواده‌ها با آرامش و طیب خاطر بیشتر اجازه استفاده از آن فضا را به دخترانشان بدهند و دختران نوجوان هم بتوانند از این فضاهای شتابدهی نوآوری و فناوری برای حضور در دنیای پیش رو که دنیای کسب و کار، آشنایی با فناوری و حیطه‎های مختلف مهارتی است بهره ببرند.

اردبیلی تصریح‌کرد: به معنای دیگر، ما تکمیل‌کننده فضاهای آموزش رسمی برای دختران نوجوان و جوان پایتخت در فضاهای شهردخت هستیم چون به شدت، این قشر امید و آینده شهرمان هستند که بسیار برای ما ارزشمند خواهند بود.

 

نقش شهرداریها در حوزههای فرهنگی، نقش پررنگ و جدی است

مهدی صالحی شهردار منطقه ۲تهران هم در این بازدید با بیان اینکه امروز توفیق شد که در خدمت مجموعه «شهردخت» باشیم، اظهارکرد: علیرغم اینکه زمان زیادی از افتتاح این مجموعه نمی‎گذرد، اما به نظر مجموعه بر ریل کاری مناسب قرار گرفته و ان شاءالله سرعت بیشتری هم خواهد گرفت.

وی با تقدیر از خدمات اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران که مجدانه و متخصصانه پیگیر این خدمات است هم بیان کرد: طبیعتا نقش شهرداری‎ها در حوزه‎های فرهنگی، نقش پررنگ و جدی است . با دستور دکتر زاکانی، شهرداری تهران اکنون به یک نهاد خدمات اجتماعی تبدیل شده است که چنین اقداماتی همچون افتتاح مجموعه‌‏های «شهردخت» قطعا در راستای این سیاست جدید مدیریت شهری بوده که به طور حتم با توجه به خواست و نیاز شهروندان، می‎توان ظرفیت‎های بیشتری هم در شهر ایجاد کرد .

صالحی ادامه داد: راه‌اندازی «شهردخت» نوآوری و فناوری در منطقه ۲ آغازی برای سایر برنامه‎هایی چون «شهر خانواده» با همکاری اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران است که قطعا چنین فضاهایی اگر استعداد گسترش داشته باشد، از آن استقبال خواهیم کرد.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.